TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Stigtrinn= 2er pÃ¥ EU

  • Diskusjon og spørsmÃ¥l om Lexus
Diskusjon og spørsmål om Lexus
 #421196  av Harlex
 
Har ettermonterte stigtrinn på min RX300. Kjøpte de i Canada. Fikk 2-er på eukontrollen. Noen som vet om det er lett å få de godkjente på biltilsynet? Hvis ikke blir det vel av og på igjen slik som de ettermonterte xenonlysene.....
 #421201  av mr2storbrua
 
Jeg skulle "bygge om" land cruiseren fra grønne til hvite skilt og hadde bare stigtrinn på den ene siden, men festene var fortsatt på på den andre siden. Jeg var klar over at det ikke var heldig å ha fester stikkende ut, da disse er "skarpe" dersom man treffer noen, men siden bilen heller ikke var EU-godkjent og uten skilt tenkte å jeg å montere siste stigtrinnet senere. Hos SV reagerte de selvfølgelig på dette, men det var ikke nok å bare montere siste stigtrinnet. Jeg måtte også dokumentere at dette faktisk var originalt :roll: Det var det jo, så jeg fikk tilsendt bilder fra toyota fra originalbrosjyrene der stigtrinna var montert. De pirka også på at førersetet var uoriginalt, så der måtte jeg også få dokumentasjon på at det ikke var eldre enn originalsetet, men etter å kikka på lovteksten sendte jeg inn klage som jeg fikk medhold på.

Tilbake til topic, regner med du må ha noe dokumentasjon om du ønsker å få dette skrevet inn i vognkortet. Synes dog verkstedet som hadde kontrollen virka litt strenge, med mindre de ser veldig uoriginale ut...
 #421216  av Harlex
 
mr2storbrua skrev:Jeg skulle "bygge om" land cruiseren fra grønne til hvite skilt og hadde bare stigtrinn på den ene siden, men festene var fortsatt på på den andre siden. Jeg var klar over at det ikke var heldig å ha fester stikkende ut, da disse er "skarpe" dersom man treffer noen, men siden bilen heller ikke var EU-godkjent og uten skilt tenkte å jeg å montere siste stigtrinnet senere. Hos SV reagerte de selvfølgelig på dette, men det var ikke nok å bare montere siste stigtrinnet. Jeg måtte også dokumentere at dette faktisk var originalt :roll: Det var det jo, så jeg fikk tilsendt bilder fra toyota fra originalbrosjyrene der stigtrinna var montert. De pirka også på at førersetet var uoriginalt, så der måtte jeg også få dokumentasjon på at det ikke var eldre enn originalsetet, men etter å kikka på lovteksten sendte jeg inn klage som jeg fikk medhold på.

Tilbake til topic, regner med du må ha noe dokumentasjon om du ønsker å få dette skrevet inn i vognkortet. Synes dog verkstedet som hadde kontrollen virka litt strenge, med mindre de ser veldig uoriginale ut...
Her er stigtrinnene:
http://www.ebay.com/itm/99-03-Lexus-RX3 ... ARX300%7CS ubmodel%3ABase&hash=item35b2df0699&vxp=mtr

Det som var problemet var at de stakk lengre ut enn hjulene....
Kommer vel til å slite med å få noe dokumentsjon hvis det dreier seg om noe i forhold til europeiske normer ol.
De var bolt on men jeg vet ikke om stigtrinn kan leveres originalt.....
Jeg vil påstå at de ikke ser uorginale ut... De er etter min mening en særs stor utseendemessig forbedring....Bilen ser bredere og røffere ut.... Men dette gir nok SV selvfølgelig faen i.
Jeg får vel ta meg en tur og høre hva de har å si.... I verste fall må de av før etterkontroll og på fortere enn svint etterpå :roll: