TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Kjøper meg IS200 SportCross. LSD?

  • Diskusjon og spørsmÃ¥l om Lexus
Diskusjon og spørsmål om Lexus
 #421450  av Nugatti
 
Er i ferd med å kjøpe meg en IS200 SportCross fra 2003.
Noen som vet om disse alle har LSD eller om dette er individuelt fra bil til bil?
http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=36656285

Hei forresten, jeg er ny her :)
Følte ikke jeg kunne melde meg inn mens jeg hadde en E10 Corolla med 4EFE.
 #421466  av ArildM
 
Alle er velkomne på TS-ogn, sportsbil eller ei :)
E10 er da ingen hindring. Uansett velkommen hit.

Ang LSD er jeg ikke sikker, men regner med at noen av ekspertene her kan svare på akkurat det :)
 #421492  av Royalmaas
 
Tror jeg leste for en stund siden att du kunne finne ut om bilen hadde LSD ved å se på Chassisnummeret. Vist dette stemmer så kan sikker noen her inne hjelpe deg vist du legger ut chassisnummeret :)
 #421551  av HydroliftT17
 
Du kan sjekke om bilen har diff brems eller ikke på plata med chassi nr.
øverst midt på torpedoveggen bak motoren, regner med at det er samme på sportcross:
IS200
Nederste linje: Farge kode/interiørfarge/diffrensial/girkasse.
Koden for difrensial sier enten A02A eller A02B.
"A" er åpen diff og "B" er LSD.
PÃ¥ IS300 er kodene B02A, B02B, B02C
A = uten LSD, B og C = LSD

Min sier noe sånt: 202/FC20/A02A/MTM så det betyr åpen diff :cry: mens kviteringene mine derimot, sier TRD LSD :twisted: hehe

Velkommen
 #421589  av Nugatti
 
Da var bilen min!!!! :D

A02A hos meg også, men kan ikke si det gjorde stort. Denne bilen var MYE mer stødig på vinterføre enn jeg fryktet!
 #421638  av SupraJensen
 
HydroliftT17 skrev:Du kan sjekke om bilen har diff brems eller ikke på plata med chassi nr.
øverst midt på torpedoveggen bak motoren, regner med at det er samme på sportcross:
IS200
Nederste linje: Farge kode/interiørfarge/diffrensial/girkasse.
Koden for difrensial sier enten A02A eller A02B.
"A" er åpen diff og "B" er LSD.
PÃ¥ IS300 er kodene B02A, B02B, B02C
A = uten LSD, B og C = LSD

Min sier noe sånt: 202/FC20/A02A/MTM så det betyr åpen diff :cry: mens kviteringene mine derimot, sier TRD LSD :twisted: hehe

Velkommen
Hei hvordan er TRD diffen å kjøre med på IS200? hvordan er utvekslinga? meine den skal ha 4.1 eller 4.3? og hvordan påvirker dette motorturtallet i normale hastigheter?
og hvordan er den på vinterføret? har du fått dannet deg noen erfaring? samt hva måtte du gi for din diff?pris?
 #421654  av HydroliftT17
 
Den er hvert helt topp til nå. Fulgte ikke med Spur tannhjul eller hva det heter, så det originale ble satt over, så original utveksling. Det var noe låse system til boltene der som ikke passa så de måtte festes med loctight. merker litt mere klonkelyder fra understellet en vanlig når jeg kjører fram og tilbake, hvis jeg snur f.eks. med fult rattutslag ol. (tror jeg har noen kule ledd eller foringer som er klar for utskiftning)

Var og testa så vidt på parkeringen til Tryvan ski senter her når det kom litt snø tidligere i uka, trenger ikke bruke clutchen lenger for og sladde... samtidig som det ikke slapp så lett som jeg hadde fryktet på veien i svinger, det bare dro mye bedre avsted. Det er jo ganske slitsomt om en skal kjøre langt og rumpa sklir ut hele tiden, men et kort pump med clutchen eller litt provosering med rattet så kom den av like vel. (men har ikke prøvd mye på vinter veier, det regna jo fort bort igjen her)
pris:
http://www.rhdjapan.com/trd-mechanical- ... ezza-28697
Pluss en høvding eller no i frakt, pluss nye lager (var banka eller krympa på diffen)
Jeg fikk Lexus til og sette den på, hva det kosta har jeg glemt... nei fortrengt, men da ble det jo en slags garanti på arbeid pluss at de skrudde bilen sammen igjen når de fant ut at vi måtte ha nye lager til diffen, for så og skru det opp igjen neste dag kostnadsfritt så jeg skulle slippe å ta bussen hjem. (hadde fått lånebil om det hadde vert en ledig)
Veldig fornøyd til nå hvert fall, den redda meg også opp en liten bakke med sommerdekk og slaps da jeg skulle låne naboens oppkjørsel for og sette på vinter hjula, hadde blitt sittende fast der uten for og si det sånn, ville hvert meget pinelig.
 #421930  av Nugatti
 
Bilde

Skal vistnok ikke ha diff-sperre jeg, da. Allikevel er det to stk. tydelige spor når jeg spinner løs i snøen:P
 #421936  av SupraJensen
 
Nugatti skrev:Bilde

Skal vistnok ikke ha diff-sperre jeg, da. Allikevel er det to stk. tydelige spor når jeg spinner løs i snøen:P
joda d gjør jo alle biler, for på snø trenger man ikkje mye krefter for å ta begge hjulene løs, men prøv å still deg me grus under ene siden og asfalt på andre (evt is og asfalt) da skal du se at du ikke kommer noen vei :P