TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Et lite tidsfordriv...

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #417452  av lasse
 
Er visst mer krutt i sekseren enn jeg regnet med, skulle da tro potta tålte litt trøkk da den egentlig er beregnet på 3sgte motoriserte biler, men jaggu kan man ta feil :mrgreen:

Gamle svarten fikk også besøk på parkeringsplassen av sin storebror i finværet i går, kan vel si at det er litt forskjell på finishen på de to...
Vedlegg
Innmaten i potta på vei ut...
Innmaten i potta på vei ut...
IMG_1025_1000x747.JPG (295.05 kiB) Vist 1527 ganger
Gullet og gråsteinen
Gullet og gråsteinen
us_1000x747.jpg (211.61 kiB) Vist 1527 ganger
 #417789  av lasse
 
Har ikke skjedd så mye i det siste, men litt nytt er det jo.
Har lagt opp bryter til styring av vifta i motorrommet, og en for overstyring av radiatorvifta så jeg kan få den til å gå når jeg vil.

Kom også over ett sett med noen felger også, buddyclub racing p1, 8x17" ET32 foran og 9x17" ET37 bak, fyller hjulbuene skikkelig som seg hør og bør :wink:

Har fått tatt hjulstillingskontroll også, enda godt, eneste som var noenlunde greit var camber, og den kan jo ikke justeres...
Fant forresten ut at det står TTE senk på den når jeg skifta dempere, kjekt å ha :wink:

De eneste tingene som gnager litt i meg nå er at motoren har en tendens til å stoppe når man trår inn clutchen og triller inn mot lyskryss, rundkjøringer o.l.
Ett kjent problem på twobrutal, og virker som det er enkelt å fikse, lage en liten variant på en ventil så den ikke lukker seg helt, må bare få tid og ork til å ordne det.
Siste tingen er å få tak i ett nytt lokk til kjølevæskepåfyllinga, så man får høyere kokepunkt på kjølevæska. den kokte litt her en dag jeg sleit ut noen bakdekk og lot den stå lenge på tomgang etterpå... Også ett velkjent problem i england.
Vedlegg
felger.jpg
felger.jpg (117.53 kiB) Vist 1496 ganger
IMG_1057_1000x747.JPG
IMG_1057_1000x747.JPG (204.67 kiB) Vist 1496 ganger
 #417792  av lasse
 
3rlend skrev:har du ikke en tråd om fin bilen? :P
Joa, "Lasse's mr2" ligger her ett sted den også :wink:
 #417973  av mr292
 
http://www.twobrutal.co.uk/forum/showth ... 3VZ-FE-ECU

Her har du nyttig lesestoff.
omhandler Camry V6'ens ecu. og hvordan du kan flytte en resistor for å kjøre ecu'en i "manuell girboks" map.

du vil få litt annen oppførsel på tenning/map/turtall. og slipper blandt annet "feilkode 42". som vistnokk "alle" får med camry AT ecu.
 #418003  av lasse
 
mr292 skrev:http://www.twobrutal.co.uk/forum/showth ... 3VZ-FE-ECU

Her har du nyttig lesestoff.
omhandler Camry V6'ens ecu. og hvordan du kan flytte en resistor for å kjøre ecu'en i "manuell girboks" map.

du vil få litt annen oppførsel på tenning/map/turtall. og slipper blandt annet "feilkode 42". som vistnokk "alle" får med camry AT ecu.
Har sett den der, men så flink til å lodde er jeg ikke...
Har ikke kode 42 jeg :wink: er vel speed signal om jeg ikke tar feil? Slipper det om man kobler så man får konstant 5v inn på speed signal inngangen på ecu, slipper visstnok også hakking ved hard aks gjennom girene (det har ihvertfall ikke jeg)
 #418220  av 3rlend
 
har sååååå lyst til å gjøre dette nå....
 #422524  av lasse
 
Er ikke så mye som har skjedd videre med denne, har kjørt på den 1000-1500km og den går som en klokke.
Har også fått shimset opp en ventil ved gasspjeldet så den ikke stopper sporadisk når man clutcher, den kan fortsatt stoppe ved clutching, men det er kun når det er minusgrader og motoren er kald, ingen problemer når motoren er driftsvarm.

Har forøvrig vært en tur på vekta i dag også, kvart tank og meg inni (ca 80kg), tikket inn på 1300kg, 540kg foran og 740kg bak, så helt nøyaktig var vel ikke den vekta...