TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Prosjekt mr2mk1

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #378314  av Arne rebel
 
Xlr8: Takker for tilbudet, men jeg kommer til å bytte ut mest mulig da jeg hadde litt småproblemer med dårlige ledninger/koblinger.
Har kommer meg ut i garagen igjen da det er umulig å være inne i huset da kjerringa har "store humørsvingninger" etter et lite "arbeids uhell"...igjen :roll:
Startet med å splitte ledningsnettet da jeg ønsker å beholde den orginale oljetrykksmåleren, starter, dynamo og vifte i motorrommet:
Bilde
Etter litt klipping:
Bilde
Da jeg velger å bruke Edis tennings system måtte jeg montere en føler på reimhjulet, men da motoren er fra en corolla fikk jeg ikke av det uten å skjære av den yttre reim driveren...men den trenger ikke jeg uansett:
Bilde
Etter litt fundering hvor jeg skulle montere coil pakken endte jeg med å kappe av fordeleren og beholde det innvendige (var litt usikker om oljen ville legge seg i hullet etter akslingen og lage feil i toppen hvis jeg kun lagde et blind lokk, så jeg valgte å la den stå igjen slik at ikke det blir noe problem der). 36-1 trigger hjul montert og en brakett for føleren til triggerhjulet ble også laget og lakket:
Bilde
Føleren for Lc-1 bredbåndslambdaen ble montert der den orginale var plassert:
Bilde
 #378532  av erling
 
Hei du gutten, kjekt å se det er liv i deg :)

Tenkte jeg måtte plage deg litt med å si at lambdaen bør monteres slik at sensorenden er lavere enn pigtailenden, ellers kan levetiden kortes ned betraktelig. :wink:
 #379082  av Arne rebel
 
Erling: Det var jeg ikke klar over, men heldigvis har jeg også en uorginal lambda som er sveiset på litt lengre ut i anlegget som jeg kan flytte den til.
 #380137  av Arne rebel
 
Update: Da var 4age motoren startet og går på tomgang :) Har ikke gode nok kunskaper om tuning så jeg handlet meg en liten applikasjon for megasquirt som skulle logge motoren og velge beste ve, afr og tenningstabell slik at det kanskje kan opplyse meg mere på dette spennende området...
Noen bilder:
Ford coilene montert der (ford)eleren var med skjøtet pluggledninger for å passe coilen:
Bilde
Tenningsmodulen montert i bagasjerommet:
Bilde
Ms2 sprutet montert der orginal ecu var:
Bilde
Air fuel måleren diskre montert:
Bilde
 #423095  av Arne rebel
 
En siste update:

Jeg fikk kjørt minigraveren inn i branntomta og begynte å grave frem vrakene:
Bilde
Alle bilene ute fra branntomta (2stk mk1, 1stk mk2 turbo og 1stk golf 3)
Bilde
Varmen har smidd fjærene sammen:
Bilde
En smeltet 4age...
Bilde
Bilen er litt sammen trykt...
Bilde
Baksiden..
Bilde
 #423098  av Andrepedersen
 
Har ikke ord på hvor mye jeg føler med deg! Må være utrolig grusomt å vemodig mtp tid å penger!!:( håper det ordner seg på sett og vis :)
 #423204  av ure
 
Trist syn :cry: