TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Supra Mkiv Singelturbo neverending Project

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #423545  av pr3cis

AndersDuda skrev:Takker for svar folkens ! Jeg har funnet ut hvilken ventil det er og har fått kjøpt meg en brukt en hos drift-it :)

Nå så diskuterer jeg og bjornalf ang ombygging til manuell :)

Ut på nye året skal der også på nye baklykter og ny frontlippe.
Skal du ha 98 modell baklykter? :)
Hva slags frontlippe skal du ha?
 #423571  av AndersDuda

pr3cis skrev:
AndersDuda skrev:Takker for svar folkens ! Jeg har funnet ut hvilken ventil det er og har fått kjøpt meg en brukt en hos drift-it :)

Nå så diskuterer jeg og bjornalf ang ombygging til manuell :)

Ut på nye året skal der også på nye baklykter og ny frontlippe.
Skal du ha 98 modell baklykter? :)
Hva slags frontlippe skal du ha?

98 mod baklykter ja ! :)

skal ha Seibon Carbon Fiber Front Lip for 1993-98 Supra - Type TJ fra MVP motorsport tenkte jeg :)

den finner du nede på siden her : http://www.mvpmotorsports.com/Templates ... SearchYN=N ;)
 #423573  av ArildM

Ser bra ut :)
 #423574  av Holger

r154 er vel ikke sterkere en v160... koster ikke like my da :)

Blir konge om du får bygd om til manuel å singelturbo, slike prosjekter må man følge med på! :)
 #423577  av Andrepedersen

Tar du av folien i tillegg har du faktisk en pen bil :)
 #423580  av AndersDuda

Holger skrev:r154 er vel ikke sterkere en v160... koster ikke like my da :)

Blir konge om du får bygd om til manuel å singelturbo, slike prosjekter må man følge med på! :)

joda, etter det jeg har lest er den det .. men har ikke testet dette selv da :)

jaa, er det jeg sikter meg inn mot .. men har ikke hørt mer fra Bjornalf angående kasse bytte :(
 #423582  av AndersDuda

Andrepedersen skrev:Tar du av folien i tillegg har du faktisk en pen bil :)

hehe, ja folien er nokk smak og behag :) jeg personlig synes at matt svart passet bilen ypperlig :) ikke den aller beste folie jobben, menmen :)
 #423593  av Stiansen

AndersDuda skrev:

jaa, er det jeg sikter meg inn mot .. men har ikke hørt mer fra Bjornalf angående kasse bytte :(
Da må du slutte å lese Donald Duck...

Angående reg-reim så har du mange å velge mellom.. Jeg har Gates eller Greddy, koster rundt 1000-lappen ferdig levert her hjemme ;)
 #423595  av AndersDuda

Stiansen skrev:
AndersDuda skrev:

Da må du slutte å lese Donald Duck...

Angående reg-reim så har du mange å velge mellom.. Jeg har Gates eller Greddy, koster rundt 1000-lappen ferdig levert her hjemme ;)

Hehe, som sagt så vet jeg ikke siden jeg ikke har testa.. Bare noe jeg har lest på mkiv forum osv :)

Ja, har sett litt på den greddy saken. Ser også at folk oppgraderer noen braketter osv (?) :)
 #423604  av Holger

Stiansen skrev:Da må du slutte å lese Donald Duck...
:lol:

stian har vel greie på det meste når det gjelder supra, så hør på råd fra han.
 #423632  av AndersDuda

Holger skrev:

jeg hører på råd fra alle jeg ! så takker for råd :)

og etter litt googling så sier folk at r154 kassa tåler ca 700hk og V160 tåler mere tydeligvis.. men det er jo vell også NM som gjelder (?) .. jeg aner ikke, bruker bare google info :lol:
 #423640  av Stiansen

AndersDuda skrev:
Holger skrev:

jeg hører på råd fra alle jeg ! så takker for råd :)

og etter litt googling så sier folk at r154 kassa tåler ca 700hk og V160 tåler mere tydeligvis.. men det er jo vell også NM som gjelder (?) .. jeg aner ikke, bruker bare google info :lol:
Brakketten du snakker om er en Billet brakett til strammehjulet på regreima og den originale holder lenge. Men, på en motor som har gått langt så kan det være lurt å bytte. Det sies at du ikke trenger den billet saken før du passerer 1000hk. Jeg kjørte original på gamle-motoren min og den hadde 958hk på det meste. Nå har jeg gått over til en billet for å være sikker.

Angående girkasse så er V160 gaaaaanske mye sterkere enn den R154 kassa. Om den tåler 700hk og da kanskje 800nm så kan du jo se på Youtube de Supraene som kjører lave 8-sek med manuell kasse. Der snakker vi 14-1500 hk på HJUL og ca det samme i nm.
 #423647  av AndersDuda

okey ! da blir det bare ny orginal tenker jeg .. skal ikke oppimot 1000hk med det første så :)

da blir det V160 kassen om det er mulig å få taki en som ikke koster aaaaaalt for mye :)

takker for tips og info :D
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 47