TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Junior-drift prosjekt - Toyota Soarer 1JZ-GTE

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #423628  av Ã˜rjanN
 
Okey, da tror jeg at jeg kjører på.

Holger: Men hvis jeg lar den gummien som er på girkassen være der, vil ikke motorfestene begynne å sprekke dersom den gir etter på girkassen?
 #423631  av Holger
 
jo, det kan skje. skal du ha litt slinger på girkasse feste så bør det vel være litt på motorofester også ja. hva med å få dreit ut noe i nylon eller poly?
 #423635  av Ã˜rjanN
 
Hmm. Når jeg så det du skrev, så jeg litt på bilde av den firkant-klossen jeg har laget.. så tenkte jeg, hmm, vil det da være godt nok å dreie ut en slags foring som går gjennom klossen, og har stor diameter oppå klossen?

Fant ut det er for vanskelig å forklare i ord, så jeg har prøvd så godt jeg kan å lage en tegning i Paint.

Foringen er i et helt stykke. Ligner på en slags T. Innvendig diameter er nøyaktig boltens ytre diameter, tykkelse er 4-5 mm (se bort i fra tykkelsen oppgitt på bilde), og motorfestet på motoren vil da ligge oppå denne foringen, som hviler på toppen av denne firkantede motorlabben.

Bilde


Håper du forstår hva jeg mener. Har tilgang til dreiebenk på skolen så dette er ikke et problem. Men vil dette holde?
 #423641  av Ã˜rjanN
 
Eller er det bedre å få tak i Polyuretan og dreie det til en slags ''foring'', i stedet for den stålklubben jeg har laget?
 #423654  av Ã˜rjanN
 
pirkka skrev:Du få kjøpe ferdig rund polyuretan stang da bare borer hull selv :D
Hvor får jeg kjøpt det? :)