TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• DEN STORE OFF TOPIC TRÃ…DEN!

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #423846  av Holger

har sierra doch med sveisa spærr som vinterbil, det er en drøm å kjøre med. 4wd er morro på store plasser, men etter veien så tar det ganske stor plass. så liker rwd bedre etter svingete veier, kan holde igjen fronten med bremsen også da.
 #423847  av ArildM

Slipper lett og fint i rundkjøringer og svinger. Men krever jo litt større plass om man skal ligge skikkelig bredt. Men det er noe med sjarmen mår man ser snøen stå opp fra alle 4 hjul, og ikke minst akselerasjonen man får uansett hvor glatt det er. Andre biler står helt i ro i forhold til 323GTX/R eller andre biler med 4x4 og diffsperre på alle hjul :)
 #423850  av Holger

det er klart! :) 4wd drift er helt hysterisk morsomt når du har plass å bruke det! men rwd kan du liksom bruke over alt, er det klart på 2 felt motorvei så stopper jeg å spøler donuts der. det blir litt værre med 4wd på asfalten :P
 #423852  av 3rlend

Drafter skrev:
3rlend skrev:FY FAEN jeg har løst å bytte ut mr2 med 323 gtr!!
bedre vinter sladdebil har jeg aldrig opplevd :D
glad i å sveise rust? :D
biler som er tatt vare på er ikke så mye rust på.
men faen, rust finner man på alt :D

håhå, er faktisk en helt annerledes følelse å kjøre 4x4 med litt motor :)
vet ikke hvordan gtx er arild? sikkert bedre mtp det er et voldsomt turbolag på gtr.
huff.. :P
kan ikke selge mr2 :P
 #423870  av ArildM

Og jeg har ikke prøvd GTR så det er litt vanskelig å si. Men siden GTXen har mindre turbo får den jo turbotrykk raskere og tidligere i registeret, neppe en dum ting om man skal leke seg :) Er litt rust på min, er ikke verre enn at den nok tåler en EU kontroll til 8)
 #423877  av inzane2012

Jeg hadde LETT valgt en strøken 323 GTR hatchback over en shady mr2 turbo :)
Men hadde valget stått mellom en strøken MR2 turbo og GTR'n så blir valget vanskeligere, om mann ikke har muligheten til å si "Ja takk, begge deler" da :)
 #423878  av 3rlend

hadde begge vært strøken hadde det vært vanskelig valg, siden det er to biler i helt forskjellig klasse :P
MEN. 323 GTR på 1 bar går veldig mye bedre en Mr2 Turbo 2.gen på 1 bar :P
men så er det det med girkassen da :) mange bygger om til gt4 drivverk, og det skal være "uknuselig"? men så veier jo det en million kilo i forhold.

er ferdig med lånet på mr2 nå den 20 :D
er nesten så jeg har lyst til å ta lån på en bil til, eller crosser, eller bare låne til masse snop til mr2 :)
men jeg må vel være fornuftig å la den tanken gå forbi :P
 #423962  av Noxan8

sjekk hær'a gutta, neste generasjons hobbymekaniker :mrgreen:

skal bli gøy når denna rampen finner ut forsjellen på en skiftenøkkel å ei skralle :P

IMAG0107.jpg
IMAG0107.jpg (575.5 kiB) Vist 1892 ganger
 #424015  av Julebrus

Naboen på hytta skulle tøffe seg med sin land cruiser, så han ga full gass, det endte med at klokka gikk rett til helvete :lol: Faren min ødela klokka på samme måte på sin Dodge Durango, mener klokka kosta 20.000 :lol:
 #424016  av Mr2mr2

Det kan være "utfordrende" av og til å gå på yrkesskole og ha toyota/mr2 :? :lol:

For høre i blant at det ser bra ut, men med påfølgende: kjøp deg heller bmw, kjøp deg heller volvo, mye bedre en "japsedritet" :twisted:

Men jeg bryr meg ikke så mye om det, synes det er en fin og god bil. 8) og kommer nok til å ha den i noen år 8)
De nærmeste kameratene støtter meg jo selvfølgelig :D

Men komentarene kan gå meg på nervene av og til :roll:
 #424021  av ArildM

Du får invitere de med på en smal og svingete bane så får du sett hvem som klarer å henge med ;) Hadde du kjøpt deg billig jallabmw måtte du ha skrudd som en helt, og gammel volvo drikker bensin som bare det. Er jo ikke akkurat sett opp på å kjøre harryvolvo eller bmw når en blir litt eldre heller. AW11 er jo faktisk i ferd med å bli kultbil, og når du får litt erfaring bak rattet kommer du til å lære at den er sjeldent morsom og god å kjøre. Svært få biler jeg har kjørt som kan måle seg :) Og jeg har kjørt både BMW, 2førr, kassebiler, 4hjulstrekkere, amcar u name it :)
  • 1
  • 857
  • 858
  • 859
  • 860
  • 861
  • 1172