TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • GT86: Resette vinduer

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller
 #425127  av atledreier
 
Hadde bilen stående ute en kald natt, og når jeg satte meg inn gikk ikke vinduet opp igjen. "AUTO" lysene i vinduskontrollene på førersiden blinket. Dette tyder på at vinduene må resettes på følgende måte:

Ha bilen i "ON" med motoren av.
Kjør vindu helt ned, hold knappen til du hører et svakt klikk.
Kjør vindu helt opp, hold knappen til du hører et svakt klikk.
Gjenta på passasjersiden hvis nødvendig.
"AUTO" vil nå slutte å blinke og vinduene fungerer normalt igjen.

Dette skjer fordi elektronikken merker motstand mot å lukke vinduet (is på pakning) og går i "nødmodus".
 #425129  av ArildM
 
Litt komisk, jeg og en kamerat lo akkurat av det der:
"Tenk så praktisk det blir med den finmekanikken med vinduene når det blir is og snøfaenskap" :mrgreen:

Vindussveiv! Det er tingen :mrgreen:
 #425137  av atledreier
 
De gjør det angivelig for å slippe at lufttrykket i kupeen skal presse winduene ut når du lukker døra. Sånn sett er det jo en bra ting, og man slipper å smelle døra så hardt igjen. Men ja, av og til kan slike ting være mindre heldig.

Forøvrig var dette nesten å be om det. Nyvasket bil parkert i -17C over natten. Godt gjort at ikke alt var frosset fast.
 #425145  av Holger
 
Slik er det med omtrent alle biler som har "auto" funksjon på rutene. sett på tenning og hold inn til du hører ett klikk :)
 #425160  av atledreier
 
Jada, postet mest for å få et spesifikt søk, det er nok ikke siste gangen denne feilen oppstår på en GT86 i vinterkulda.