TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• ArildM's AW11 (Bandit)

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #425914  av Stiansen

Angående pakningsstoff på bunnpanna, bruk ORIGINALT TOYOTA SVART PAKNINGSSTOFF ;) Det er det beste som finnes, ingenting kan måle seg. Vet ikke pris på det, men har alltid brukt det på mine motorer og det fungerer som bare juling.
 #425919  av ArildM

Pluss en på den :D Kanskje den er strøken i løpet av året? :shock: 8)

Takk for tipset Stiansen. Drar innom Toyota på fredag for å hente delene. Sjekker om de har pakningsstoff samtidig.

Spør dumt jeg, men:
http://www.toyodiy.com/parts/diag_2b2YQJ.png
Skal være pakningsmasse på begge sider av plata som ligger mellom bunnpanna og blokka? Og alt må i følge verkstedmanualen til Toyota være påført og skrudd sammen i løpet av 5 minutter? :)
 #425978  av Rafinus

Det skal være pakningstoff på begge sider ja ;)
Men om du bare har 5 minutter på deg er jeg usikker på, har egentlig ikke tenkt over det har bare smurt på og montert delene sammen,
men du burde ikke vente så alt for lenge med å få det ihop etter du har smurt på pakningen for det stivner rimelig raskt :D

det er ikke som tech7 der du må vente 24T ;P
 #425988  av ArildM

Takk for tipset.

Vi får prøve :) Ikke gjort det før så er litt nervøs for at det ikke skal bli tett :)
 #426005  av ArildM

SÃ¥nn, da har jeg handlet inn delene.
550,- for pakningsmasse, men det var en ganske stor tube da.
Totalt 1700,- for pakningsmasse, platen som ligger mellom girkasse og blokka (støvdekslet), mansjett til drivakslingen, slangebiten og tilhørende pakning. Ikke sååååå ille da :lol:
 #426015  av Roye

Virker ikke så dum pris, det...
Bare å fortsette ;)
Keep it going!
 #426048  av ArildM

Takk takk. Får ganske ok priser på Toyota. De gliser godt hver gang jeg kommer med JDM delenummer notert på et ark 8) Så de kjenner meg godt :) Gjort ren bunnpanne og baffleplata i kveld. Klar til montering i mårra. Planen er oppstart i mårra da :)
 #426052  av ArildM

Stemningsbilde av en annen AW11 med Styleauto styling:
 #426064  av ArildM

Drøm og drøm, heller målet, har jo samme bil og styling 8) Eller egentlig blir den jo penere enn den jeg har linka til :oops: Siden jeg har latespec frontfanger, latespec sideinntak, jdm baklykter, trd fjærer +++

Den så jo sånn ut for ~10 år siden:
Vedlegg
12.jpg
12.jpg (122.89 kiB) Vist 269 ganger
 #426077  av MR2i

MÃ¥ si jeg har litt sans for den styleauto stylingen.. :)

Gleder meg til å se bilen din i topp stand, Arild!
 #426092  av ArildM

Takk takk :) Den er særegen, men i mine øyne en av de peneste stylingpakkene til AW11 :)

Nå står motor og girkasse på egne fester i bil :) Mangler rett pakning mellom innsuget og toppen, cylmo hadde sendt med meg en splitter ny silvertop pakning :roll:
Ellers er det bare småarbeid som gjennstår før oppstart. Blir oppstart og innkjøring når våren kommer. I dag har det snødd sidelengs og oppover, men fint å stå inne i garasje å skru. Strømmen forsvant etter en vaffelpause, så kom ikke noe lengre i dag :wink:
 #426129  av ArildM

Da mangler det bare innsuget og eksosanlegg så blir det oppstart. Håper det blir neste søndag :)
 #426147  av ArildM

Så gjør vi så når vi friserer vår eksosmanifold :mrgreen: Festet gikk ikke helt klar av startmotoren, men jeg så på den andre manifolden at de hadde frisert litt der også. Optimalt sett bør startmotoren settes på andre siden på 20v motoren. Men så langt jeg har kommet før jeg fant ut av dette så ble det ikke aktuelt...

Ble litt klaring etter å ha frisert manifolden, så det blir bra. Er jo varmeskjold på den fra før av så.

Som dere ser henter Blacktop innsuget ut vakum på en helt annen måte enn Silvertop (Blacktop med egne kanaler for vakum øverst):

Ergo må jeg ha annen pakning mellom innsuget og toppen. Håper Toyota får tak i i løpet av en uke slik at det blir oppstart neste helg.

Bilde
Før ledningsnett

Bilde
Med ledningsnett. Nå mangler bare innsuget og eksos så er det klart til oppstart :)
 #426148  av Mr2mr2

Må bli bra dette. :D du kjører vel ifra meg med den motoren? :P husker ikke hvor mange hk du får ut av den.
  • 1
  • 27
  • 28
  • 29
  • 30
  • 31
  • 76