TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Lexus is250 , 2006 modell, hvit røyk fra eksos

  • Diskusjon og spørsmÃ¥l om Lexus
Diskusjon og spørsmål om Lexus
 #425494  av New-Lexus-Owner
 
Hei,

Jeg er ganske fersk lexus eier og nyter denne bilen veldig.
Noe utfordringer med bakhjulsdrift i bratte bakker om vinteren der man ikke har mulighet for å ta fart, men det er vel også det eneste.

Bilen har gått 78 tusen og har hatt en eier før meg samt at serviceheftet er utfylt hos lexus hele veien.

Det jeg merker med bilen er ved full pådrag (kickdown) så kommer det ordentlig hvit? røyk i bakspeilet.
Dette varer i kanskje 1 sekund før det roer seg ned til ingenting.
Dette skjer imidlertid ikke ved hard pådrag, kun ved maksimal pådrag, dvs kickdown.

Har hatt bilen i ca 6 mnd og har ikke merket at oljenivået synker. Frostvæsken er ca 2-3 cm under max og siste service var i mai 2012.
Dvs det har ikke vært fylt på siden.

Noen andre eiere som har merket lignende?

mvh
 #425510  av 2fast4u
 
Ikke noe å uroe seg for, disse bilen samler enorm med kondens (vann) i eksosanlegget og vil skyte ut en sky ved første kickdown etter mye småkjøring. Regner med at det også merkes mest ved kaldere eller fuktig vær ?
Hadde nede anlegget på min noen ganger og det var alltid mye vann i bakre eksospotter, skvulpet godt kan du si.
Kjører du hardt over en tid så får du varmet bakre del av eksosen også og denne røyken vil forsvinne.

:wink:
 #425514  av New-Lexus-Owner
 
Hei og takk for et beroligende svar.

Ja det merkes nok mest når det er kaldt ute, jo kaldere jo større sky:)

Fikk forøvrig som tips igår av en mekaniker at det kan være en løsning å borre noen små høll i nederste punktet på bakpottene da det kan samle seg mye kondens og vann her.
Det er jo her ditt svar kommer inn som stemmer med dette.

Skal følge litt med på nivået på frostvæsken og se om den holder samme nivå som jeg sjekket igår.

Jeg har ingenting i mot "skyen" så lenge den ikke er fra frostvæsken :)

Takk for svar.

mvh.
 #426706  av kenneth1987
 
Hehe, ja, veldig godt VAG eksempel! Hater VAG! :evil:
Du kan også utføre en co % test av kjølevannet for å se om det kan være noe dritt i kjølevæsken (veldig fin, enkel og rimelig måte å se om det er noen lekkasje/feil forbrenning) :)