- 2002 Toyota Caldina GT-Four N-spec
- 2004 Toyota MR2 SMT PGP
- 2006 Toyota Rav4
- 2004 Toyota MR2 SMT PGP
- 2006 Toyota Rav4
MOTORSPORTHUSET skrev:ct 20 er en mye bedre turbo etter min mening.
for det førtse er di kjappere.
di tåler mer trykk
og har mindre baktrykk..mye mindre.. pga bedre eksoshus.
og.. di paasr mest rett på.
og di har 30-50 hester mer på samme trykk som ct 26.. som er en søppelturbo etter min mening.
et fosil..
fdfx3 skrev: Mener ikke å kapre tråden din men er det noen som har noen formening om hva slags turbo som er godt egnet til ca 400Hk uten for mye lag? helst ikke noe senere enn 3500-3700RpmJeg anbefaler en GT3071/GTX3071r med lite eksoshus, type 0,63 A/R. Dette vil resultere i raskere spoolup, men mindre top-end kraft. GTX2867 etter min mening blir litt lite.. Er greit å ha en turbo med litt margin. Etterhvert så vil du ha litt mer..
GT3071,GTX2867,GTX3071?
fdfx3 skrev:Hei, jeg vil og kan trygt anbefale en Garrett GT28RS kulelagerturbo, etter å havarert 2 stk. ct26, så oppgraderte jeg til en Garrett Gt28RS, ble egentlig veldig fornøyd med denne.
Det begynner å bli en stund siden jeg sist kjørte bilen nå pga havari, men mener å huske at trykket kom for fult rundt en 2500/2600RPM sånn ca.
Jeg syntes den spoola mye kjappere enn CT26 og ga åsså noe mere effekt, justerte trykket opp til 1,6 men det gikk ikke så lenge dessvere![]()
Mener dette er en veldig god oppgradering fra originale turboen, som fungerer veldig bra etter veien, men om du har tenkt å tøye strikken lengere enn en 300hk så tror jeg du bør gå for noe større (er rated til 360hk ser jeg), skal selv oppgradere til noe større men vet ikke hva enda.
Jeg kjøpte komplett kit fra KO-Racing: http://www.koracing.net/viewproduct.php ... roduct=223
Var lett å montere og fungerte veldig bra, men vær obs på at originale bensinsystemet begynner å slite rundt en 260-280HK gjorde hvertfall det med meg noe som ble en kostbar erfaring.
Mener ikke å kapre tråden din men er det noen som har noen formening om hva slags turbo som er godt egnet til ca 400Hk uten for mye lag? helst ikke noe senere enn 3500-3700Rpm
GT3071,GTX2867,GTX3071?
God skrev:Jeg skulle gjerne ha kjøpt en garret turbo, dersom jeg såg for meg å hente ut særriøse tall. Da snakker vi 350hk +fdfx3 skrev: Mener ikke å kapre tråden din men er det noen som har noen formening om hva slags turbo som er godt egnet til ca 400Hk uten for mye lag? helst ikke noe senere enn 3500-3700RpmJeg anbefaler en GT3071/GTX3071r med lite eksoshus, type 0,63 A/R. Dette vil resultere i raskere spoolup, men mindre top-end kraft. GTX2867 etter min mening blir litt lite.. Er greit å ha en turbo med litt margin. Etterhvert så vil du ha litt mer..
GT3071,GTX2867,GTX3071?
Jeg skal kjøre med GTX3071r på mitt bygg som skal holde 500+hk. Turboen blir ikke for stor på 400hk.
Andrepedersen: Jeg tror ct20b blir veldig bra. Er en passelig og mild turbo til ditt oppsett.Skal du kjøpe Garrett, så må du begynne å vurdere å bytte ut bensinsystem, grenrør, datasprut og masse andre småting som kan fort bli ekstremt dyrt. Orginal hjernen er ikke så glad for det.
Smekk på en FMIC mens du er igang. Husker ikke om du har CS fanger eller ikke, men det er anbefalt for best flow til intercooler + det ser mye tøffere ut!Husk å legge opp trykkrøra med minst mulig bends og korteste rute. Ta av gummi innløpet og erstatt det med denne: http://atsracing.com/Parts/Details/E-ATS-TBI Det vil gi deg mer luft for en billig penge.
Lykke til.
God skrev:Fangerbjelken vil ikke passe på CS-fronten, nei. Den er tynnere og lettere enn orginal bjelken. Så dum så jeg er, så har jeg bestemt å kjøre ut bjelke for å spare penger.
Fensport selger bjelke, om du er lat og ikke vil modifisere: http://www.fensport.co.uk/Parts/Model_1 ... ry_13/1152
Når det gjelder oljekjøleren til girkassen, så bør den flyttes, ja. Du kan legge den vannrett på enten venstresiden eller høyresiden av FMIC. Er mulig du trenger noen stålomspunnede slanger og AN-koblinger for å få litt mer lengde. Du får rett og slett prøve deg litt fram. Husk at det må være litt luftgjennomstrømming der du plasserer den, hehe.
EDIT: Og ja.. Når det gjelder aktuator fra ct26 til ct20b, så tror jeg aktuator stanga ikke lang nok til ct20b.Ta alikevel ett Google søk for å være sikker.
God skrev:HKS FCD'en fjerner bare fuelcut + du kan sette en ny fuelcut grense, så feks. om du bestemmer deg for å kjøre på 1bar, så kan du sette ny fuelcut på 1.3 bar i tilfelle du skulle være uheldig.
Ladetrykk og Wastegate grunntrykk er to litt forskjellige ting, så boostcontroller må du ha uansett for å stille på turbo ladetrykket ditt. Grunntrykket skal være så nært oppunder ladetrykket du skal ha som mulig, så om du skal kjøre 1 bar, ville jeg prøvd å sette ned grunntrykket til 0,8-0,9 bar.
Send uansett en Epost til Fensport, så får du gi dem en liten spørrerunde.
Andrepedersen skrev: Ok, men hvordan justerer du grunntrykket? Staget til akumulatoren? Så, i og med at jeg skal ha 1bar turbotrykk, må jeg kjøpe en akumulator som er preset til 1 bar, som den fensport har?Ja, du stiller på staget til WG. Er du sikker på at du ikke klarer å få tak i en ct20b med intern WG? Det blir enklere.
God skrev:Nei, jeg sjekket nettopp med opp i dette og den interne wastegaten til ct26 kan du ikke justere, uten at du åpner den og bytter ut trykkfjøra. Orginalt, så åpner wastegaten seg på 5 psi i 1-2 gir og 7psi på 3-5 gir, grunnet T-VIS systemet.Hei! mente å ha lest en plass at wg´en fra CT26 og ct26turboen var en perfect match, men den klokka som er aktuatoren passer ikke med denne komboen altså?
Når det gjelder ct20b sin wastegate, så er den preset til 10 psi.
Wastegaten er 26mm på ct20b og 20mm på ct26, så forskjell på størrelse er det her.
Konklusjon: Ikke kast bort tida med å prøve wastegaten fra ct26, siden den ikke er bygd for ct20b, som har størrre innmat. For å spare tid med prosjektering, ville jeg enten fått tak i en ct20b som allerede har en wastegate eller kjøpe den uprata på Fensport. Fensport sin er preset til 1 bar, altså 14 psi, noe som er en bra ting! Du kan kjøre 1.1 bar ladetrykk helt fint, men mer enn 1.2 bar ladetrykk ville jeg vært forsiktig med. Skal du kjøre 1 bar ladetrykk, så ville jeg satt ned WG trykket til 0.8 bar. Hør hva Fensport sier om dette, er litt interessant å høre!