TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Toyota Techstream software

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller
 #428574  av Sarlacc
 
Har nettopp testet ut Toyotas egen programvare for diagnose, ECU-programmering etc. Fant ingen tråd om dette her på forumet, så jeg starter en ny sånn i tilfelle det er interessant.
Dette er Toyota Techstream v8.00.034 installert på en Asus Eee med Windows XP (fungerer ikke på min nye Dell med Win 7), som prater med bilen via en Mini-VCI kabel plugga i ODBII-kontakten.
Jeg ville ha dette hovedsaklig for å bli kvitt plagsom gneldring over at jeg går ut av bilen med tenninga på, etc.
Det var fort gjort å fikse:
techstream001.PNG
techstream001.PNG (29.41 kiB) Vist 4809 ganger
8) 8) 8) 8) 8)

Andre skjermbilder:
techstream002.PNG
techstream002.PNG (53.39 kiB) Vist 4809 ganger
techstream004.PNG
techstream004.PNG (50.95 kiB) Vist 4809 ganger
techstream006.PNG
techstream006.PNG (52.81 kiB) Vist 4809 ganger
Denne programvaren påstås å fungere med Toyotaer tilbake til 1989-årgang.

Mer info:
https://techinfo.toyota.com/techInfoPor ... _nfpb=true
Klikk f.eks. demo-linken.
 #428594  av ArildM
 
Kuuuult :D Dette må sjekkes en dag :)
Tenkte det bare fungerte på GT86 og "sånne moderne biler" :lol:
 #428606  av Sarlacc
 
Jeg tror dette finnes på de aller fleste biler tilbake til midten av 90-tallet eller deromkring, og at japanske bilprodusenter var tidlig ute, men jeg vet ikke. Det letteste er vel å se etter om det sitter en ODB-II port under dashbordet. Den ser slik ut:
Bilde
 #428610  av Sarlacc
 
atledreier skrev:Kommer du til Hønefoss den 22. eller 23. mai, Sarlacc? Har noen options jeg skulle fått justert på '86'en.
Hva skjer på Høneføss den 22-23 mai?

Du kan jo evt svippe innom hos meg, så får du en kopp kaffe også :-)
 #428614  av atledreier
 
Det er starten på NSK sin vårtur. Jeg overnatter på Hønefoss fra onsdag til torsdag.

Mulig jeg får sjans på morgenen torsdagen... Reiser hjemmefra etter jobb på onsdagen, så er nok ikke framme på Hønefoss før et stykke utpå kvelden. Men det blir nok flere turer østover! :-)
 #428617  av Sarlacc
 
atledreier skrev:Det er starten på NSK sin vårtur.
Akkurat. En drøss trivelige folk med kule biler som kjører på fine veier i fin natur, og bor på flotte hoteller hvor de sitter i baren om kveldene og skrøner.
Mens vi vanlige arbeidsfolk pent må på jobb i stedet.
Jeg er bare *litt* misunnelig :-)

Får prøve å bli med neste år.