Sarlacc skrev:Faktisk ikke overklokka i det heletatt... men har vert plaget med at pcen går helt i lås etter jeg har spilt en stund. Skjermen blir helt svart og får ikke gjort noe siden tastaturet ikke reagerer. Misstenkte først at jeg hadde temp problemer, men lasta ned ett MSI Afterburner for å kunne logge tempen på skjermcortet, og coretemp til cpu'en. Men etter å ha spilt BF3 TD med 64 spillere i over en time var ikke tempen oppe i kritiske høyder, så da tenkte jeg at kanskje jeg sleit med strømmen. Bare skjermkortet krever minimum 500w, og med en haug med ekstra vifter og masse harddisker så tenkte jeg at en ny psu ikke var så dumt...inzane2012 skrev:sånn, da var ny PSU komt i pcen, jaggu på tide eg pensjonerte den gamle på 500wSteike, hva er det du har i den kassa som trekker mer enn en halv kilowatt? Overklokka vannkjøling og denslags, tipper jeg?satse på at 850w med 80PLUS bronze sertifisering holder i noen år
meeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeen... spilte BF igjen etter jeg bytta PSU... får fortsatt svartskjerm etter en stund

Nå nå har jeg ikke peiling på hva som er problemet

Siste mulighet er at det skjermkortet i seg selv som er problemet, for har lest at sapphire HD7870 ikke er det mest pålitelige kortet