TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Emil_L's SW20 GTI!

  • Skryt, prat og kommentarer.
Skryt, prat og kommentarer.
 #430504  av Emil_L
 
Vel, får vel åpne en show&shine tråd som et par spurte om :)

Bilen ble kjøpt den 13.06.13 i Follebu, ei lita fjellbygd rett uttafor Lillehammer, og ja, kan ikke si meg HELT fornøyd, men gjør det beste ut av det :)

Har ikke noen bilder å skryte av akkurat nå, men slenger ut et som ble tatt når vinterskoene kom av, og fikk satt på noe grisestygge sommerfelger.

Planer for bilen er:
Coilovers
Nye felger og dekk (Rota P-45, Torque, D2, har ikke helt bestemt meg)
Koble opp den fine 2din spilleren som fulgte med, som jeg har en stygg mistanke om at er stjelt, mangler ramme, og alle ledninger ser ut til å være revet ut fra tidligere plass
Momo ratt.
Basser slik som Magnesmurfen har det.
Stickertunining (Japsestil) :mrgreen:
Border style body kit (Kanskje)
En del målere, slik at man slipper overaskene endringer i motor mens man feier bortover! :)
+++


Bilen som den er nå
Bilde

Hadde vært flott med noen ideer fra andre her

Emil
 #430514  av Sarlacc
 
Den ser jo kul ut! Liker fargen :-)
Du har altså bestemt deg for å beholde bilen?
Da bør vel første prioritet være å fikse de små motorproblemene du nevnte tidligere? Stickertuning funker tross alt best på biler som ruller :D
 #430518  av Emil_L
 
Haha, ja er vel forsåvidt sant det :)
Ja tror vel jeg beholder den, er kanskje bare meg, men ble litt glad i sen, dog at den la igjen en halvliter vann på esso jessheim :?
Fikk telefon fra selgeren i dag, og etter at jeg raslet med Kjøpsloven og NAF juridiske hjelp, tror jeg han fant ut at han skulle være hjelpsom å ikke krangle :mrgreen:
Hvertfall skal jeg inn på Autoservice Lillestrøm i morgen tidlig og få bekreftet at olja i kjøleveskebeholderen er gammel, og var der FØR jeg overtok bilen. (Motorolja er gylden og fin, mens den i beholderen er svart og seig)
Så blir det å avtale med selger hva som skjer, mtp betaling, om han tar alt eller 90% ish
Så blir den satt på verkstedet :)
Snakka med et meca verksted nå, og sånn som jeg beskrev olja i beholderen, måtte jeg nok regne med at toppen måtte slipes. ~12 timer arbeid + pakninger osv. Men ikke noe som tar ALT for lang tid, håper jeg.
 #430520  av ArildM
 
Men så lenge alt funker nå er det vel ingen vits i å starte med motoroverhaling?
Så fin ut den :) Felgene var da ikke så ille. Ville ha beholdt original styling :)
 #430524  av Sarlacc
 
Før du bruker alle penga på styling-stæsh, husk du trenger penger til
Bensin
Forsikring
Angrepiller
Ã…rsavgift
Fartsbøter
Og annet som følger av å ha grom bil :-)
 #430525  av Myklebust
 
Morsomt! Lurte på å kjøpe denne då den låg ute før jul. Snakka selgern om en NAF-test han har tatt så var det eg som fikk ordna den :mrgreen:

Men motorproblem altså? :?
Sarlacc skrev:Før du bruker alle penga på styling-stæsh, husk du trenger penger til
Bensin
Forsikring
Angrepiller
Ã…rsavgift
Fartsbøter
Og annet som følger av å ha grom bil :-)
Enig, MR2 passer ikkje styling. Fine felger fulgte det med trur eg? ;)
 #430532  av Emil_L
 
Stikker innom papirene at det var du som hadde den på NAF test, felgene som fulgte med er det på bildet.

Haha Jens, ja er nok greit, skal ikke ta alt når med en gang,
og ang. Pillenee, husker prøverkonstant å få meg ut til henne på overnatting, tror ikke det er aktuelt for å si det sånn :p en skal huske å ha litt peng på bok til enhver tid, måtte fylle nå i sta.


Myklebust, ja er gåen topppakning.
 #430537  av Emil_L
 
Tror ikke den var så grundig ?
Sto hvertfall ikke noe om topppakning.
 #430592  av Emil_L
 
Kan stenges intill videre, da jeg har åpnet prosjekt tråd istedet.
 #430595  av ArildM
 
Stengt :)