TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Antiskrens/ESP/VSC pÃ¥ Avensis 2.gen.

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller
 #432269  av oleb
 
Da har jeg fått nok av VAG, så jeg og fruen har bestemt oss for å kjøpe en andregenerasjons Avensis.
Vi har to eksemplar i sikte, og det er bensinutgaven som er mest interessant pga pris:

http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=42904950

http://www.finn.no/finn/car/used/viewim ... e=42958047

Det jeg stusser på er at ingen av de to er oppgitt med antiskrens (noe som er viktig ekstrautstyr for fruen), men jeg trodde at denne generasjonen Avensis hadde dette som standardutstyr? Finnes det utstyrsvarianter eller årsmodeller som ikke har antiskrens? Prøvde å google litt, men ble ikke så mye klokere..
Noen som vet?
 #432404  av Royalmaas
 
Ikke alle har antiskrens dessverre, mener etter facelift så var det standardustyr..

Kan forsåvidt nevne att disse bilene ikke er særlig gode på glatt føre, så antiskrens kan vell anbefales.
 #432922  av harared
 
Min 2004 mod har VSC og TRC, om det er standard på alle varianter vet ikke jeg. Toyota kan sikkert svare.
Har ikke hatt problemer på glatt føre med min, men så liker jeg å ha gode dekk på bilene jeg har. Har hatt både pigg og piggfritt uten vesentlige problemer på vinterføre.
 #432960  av oleb
 
Det ble til at vi kjøpte den øverste, altså uten antiskrens. Vi får sko den med gode dekk til vinteren, og håpe at det går bra!
 #432973  av Royalmaas
 
oleb skrev:Det ble til at vi kjøpte den øverste, altså uten antiskrens. Vi får sko den med gode dekk til vinteren, og håpe at det går bra!
Gratulerer med ny bil ! Finn ett par gode piggdekk så skal det nok gå fint :) Sjekka du forresten om motoren har vert byttet på Toyota sin utvidet garanti ? Er oljeforbruk på disse motorene mellom 99 og 05 vist jeg ikke tar feil.. :|
 #433049  av oleb
 
Takk, lenge siden jeg har eid Toyota nå, selv om at denne er "noe" daffere enn den forrige jeg hadde :)
Oljeforbruk på disse motorene? Trodde det bare var motorene som står i MK7 celica som hadde problemer med dette pga fabrikkfeil. Motoren er ikke byttet, men jeg har ikke registrert noe oljeforbruk på den foreløpig.
 #433056  av Royalmaas
 
oleb skrev:Takk, lenge siden jeg har eid Toyota nå, selv om at denne er "noe" daffere enn den forrige jeg hadde :)
Oljeforbruk på disse motorene? Trodde det bare var motorene som står i MK7 celica som hadde problemer med dette pga fabrikkfeil. Motoren er ikke byttet, men jeg har ikke registrert noe oljeforbruk på den foreløpig.
Ahh, nei det gjelder dessverre di fleste ZZ motorene.. Følg med på oljenivået ofte, ved reklamasjonssak blir det skiftet shortblock hos Toyota forhandler, men siden bilen din er over 7 år er den garantien desverre gått ut..

Er du heldig gjelder ikke oljeforbruket din motor :D
 #433088  av oleb
 
Oisann, vi får håpe at denne holder på olja da.
Har fobi mot oljeforbruk etter å ha eid en gammel celica gti som brukte opp mot 1l på 60 mil :S