TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Toyota MR2 Turbo 3S-GTE

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #434042  av 3rlend
 
Jeg ser herr nilsen har endret innlegget sitt :)
Så du har gen 3 altså? Kryyyyr jo av pnp sprut.
Så nånfor 2 min siden en gen2 med åpent filter, 3" eksos, vann ic, e85 ct20b, og datasprut.
367hjulhk på peise org motor! Ct20b er jo helt sykt :)
 #434054  av Nilsen
 
endret det da jeg så jeg hadde skrevet jeg hadde gen 4 til rev 4,,,men ettersom jeg forstår så er generasjon og revisjon så si det samme,,men i usa omtaler de det kun som generasjon, ikke revisjon,,,og det stemmer jo ikke med våres revisjoner..
Da en mr2 fra usa som er generasjon 2 der ,ikke er en revisjon 2 her men en revisjon 1,,,litt klusset dette her egentlig :lol:
 #434060  av lasse
 
Revisjon=utgave av bil (90-91:rev1, 92-93:rev2, 94-?:rev3)
Generasjon går på motor, 3sge/gte 1gen:celica st162/165, 2gen mr2 90-93 og celica st182/185, 3gen mr2 94+ (frem til beams på 3sge) og celica st202/205
 #434061  av Nilsen
 
Regner med å ha forstått det nå,,bare disse forskjellene fra usa og europa som forvirrer meg litt,,men tror jeg har det nå :D
 #434142  av MR2TURBO300
 
mr2storbrua skrev:Generasjon og revisjon har ingenting med hvilket land de kommer fra å gjøre. Generasjon er motoren, MR2 ble levert med 2. generasjon 3S-GTE og 3.generasjon 3S-GTE i tillegg til ulike generasjoner 3S-GE og 5S-FE.
3.gen ble kun levert i Japan på MR2, denne har 0.9 bar som standard ladetrykk (det var et spørsmål om det tidligere).
2.gen ble levert på i Japan og USA, med forskjellige turboer og ECU'er, derav forskjellig motoreffekt.

Revisjon er karosseriet, mener det er fem forskjellige revisjoner på SW20.

For mer info, kikk her: http://www.mr2turbo.info/diff.html

:)
Noen her som kunne tatt seg jobben og hjulpet meg å koble til en speed limit defencer? :)
 #434147  av ArildM
 
http://www.gtr.co.uk/forum/83619-how-in ... encer.html
Kanskje denne er til hjelp?
Ellers ser jeg ikke helt problemet med fartssperra.
Er det på banekjøring det er et problem eller er du ofte på tyske motorveier?
Sperra har bare slått inn en gang hos meg, og da synes jeg det gikk unødvendig fort
 #434150  av MR2TURBO300
 
ArildM skrev:http://www.gtr.co.uk/forum/83619-how-in ... encer.html
Kanskje denne er til hjelp?
Ellers ser jeg ikke helt problemet med fartssperra.
Er det på banekjøring det er et problem eller er du ofte på tyske motorveier?
Sperra har bare slått inn en gang hos meg, og da synes jeg det gikk unødvendig fort
Kommer så raskt opp i den hastigheten når man som regel ligger å cruiser på motorveien i 110-120 km/t. Møter man rasker biler er det kjedelig at de bare stikker av gårde :p