TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • RuneÃ¥dl's Corolla e11 facelift

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #429491  av RuneÃ¥dl
 
får lage en liten prosjekttråd på corollaen min da :)
Har hatt bilen i litt over to år nå, og er kjempe fornøyd med den! det er også første bilen min, så blitt veldig glad i den! :lol:
Litt info om bilen
-Motor: 4zz-fe
-5 trinns girkasse
-140 000km (bilen blir brukt som bil nr 2, så blir ikke så mange km i året ;) )
-FK automotive coilovers
-17" oz superturismo wrc felger
-Gule spredere
-US blinkers
-Litt grov endepotte
-Sota ruter
-Svart toyota emblem forran
-En del stickers på bakruta
-bygd basskasse i hjulbrønnen. (litt halvferdig, fikk nok når jeg var ferdig med kassa og fikk lyd ;) )

Har ikke så store planene for bilen videre, men litt har man jo i bakhodet.
Planer for sommeren:
-Trekke opp taket i svart alcantara
-Trekke opp sidepanelene i bagasjen+ plastikken på bagasjeluka
-FÃ¥ lagt subben javnt med gulvet og trekke opp gulvet i stoff.
Hvis lommeboka sier ja, har jeg lyst på wrc frontfanger, og mulighens wrc spoileren. føler mulighens at spoileren blir å dra det litt langt.

Hørt at en del bytter insugsmaifoil, gasspjeld og dyser på disse motorene, så driver å leiter etter noen 1zz deler til motoren :) eventuelle andre oppgraderinger motormessing (og ellers på bilen) mottas med takk :D

Noen bilder:
Dagen etter at jeg henta den:
Bilde
sånn den er i dag:
Bilde
Bilde
Bilde
 #434258  av RuneÃ¥dl
 
Har ikke vært så mye å lage prosjekttråd om på denne bilen siden jeg var mer eller mindre fornøyd med bilen før jeg meldte meg inn på forumet!
Har i det siste tenkt mye på om jeg skal gå på ett motorbytte eller ikke :P og det eneste kriteriet for min del har vært at det skal være mulig å få det godkjennt :lol:
Fikk i dag svar fra toyota om at jeg kan få godkjennt bytte fra 4zzfe (1.4l) til 3zzfe (1.6) med 6trinns kasse, (godkjennings papirer er på vei i posten) men spørsmålet er om dette er ett prosjekt som egentlig er noen vits å starte på, med tanke på at det bare er snakk om ca 15hk mere effekt i 1.6.. eller om jeg rett og slett bare skal glemme hele greiene og beholde motoren som sitter der i dag? Noen som har noen meninger om hva jeg burde gjøre? :mrgreen:
 #434264  av ArildM
 
2zz :mrgreen:
Om det blir noe tull veit jo ikke du noe om det, du har jo fått det godkjent du så 8)
 #434265  av RuneÃ¥dl
 
hehe, ja 2zz hadde vært kult! :mrgreen: Men liker ikke tanken på å kjøre med bil som ikke er "lovlig", greit å kunne kjøre hvor man vil uten å måtte være nervøs for å bli stoppet av statens vegvesen :P
 #434268  av RuneÃ¥dl
 
toyofan skrev:Hvor ofte blir du stoppet i teknisk kontroll?
Og hvem ser forskjellen på en 2zz og en 3zz?
hmmm... du sier noe der :roll:
 #434274  av ArildM
 
Du har jo uansett papirer på godkjent motorbytte :)
 #434281  av RuneÃ¥dl
 
ArildM skrev:Du har jo uansett papirer på godkjent motorbytte :)
joa, men regner med at det vil stå noe der om motorkoden på motoren som jeg har fått papirer på... :roll:
 #434292  av EXS
 
toyofan skrev:Hvor ofte blir du stoppet i teknisk kontroll?
Og hvem ser forskjellen på en 2zz og en 3zz?
"gledesdrepermodus"

problemet kommer visst man er uheldig havner i en ulykke en gang, og plutselig så er man gjeldsslave for livet p.g.a et ulovlig motorbytte...