TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Problemer med avgasspapirer pÃ¥ Celica 3S-GE ombygging

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller
 #433998  av Iceman22
 
Hei!
Har litt problemer med avgass dokumentasjon med min nye celica t20 og vegvesenet.
Var noen år siden sist jeg klarte å få godkjent motorbytte på samme bil/samme årsmodell, fra 1.8L til 3S-GE, gikk bra siden toyota stile med dokumentasjon, og biltilsynet spurte ikke om avgasspapirer...
NÅ derimot, med samme dokumentasjon fra toyota, får jeg motoren godkjent, men med mangellapp som det står
"må ha avgassdokument".
Ble sint på inspektøren og sa at de ikke krevde dokument på det før, og de innrømmet for å ha gjort feil, men vil ikke la denne gå forbi.
Jeg sa bare at motoren kommer fra Japan, men donorbilen kommer egentlig fra England, og siden det er i EU så burde det automatisk gå gjennom?
Får ikke ut info fra toyota i england siden bilen ble importert fra japan 10år siden, og de har bare teknisk data på engelsk solgte biler. Toyota Norge har jeg ikke fått svar fra enda.
Noen tips hva jeg kan gjøre nå som jeg har havnet i litt vanskelig situasjon ? :|
 #434257  av Roye
 
Si at motoren kommer fra Europa :), eller er det Beams?
 #434298  av Iceman22
 
Hjelper ikke å si det når det i papirene står at at den er fra japan (12 siffra karosserinr fra donorbilen) :P
Men jeg har ordnet oppi saken, toyota har sendt brev at avgasskravet er OK.
Trenger bare å vise den på verksted nå med motorstyringsdeler som har samme artikkelnummer som europa bruker, dvs ECU, lambda, cat må være 100% likt som eu spec st202. Så værre var det ikke.