TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • 3s-gte girkasse

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #425817  av rkarlsen
 
Hei.

Noen som vet om hvilken girkasse man kan bruke på 3s-gte motoren vhis man kun skal ha RWD?

Må tåle litt.

Har hørt om girkassa på lexus IS200. Stemmer dette?
 #425819  av rkarlsen
 
samejon skrev:Skal du ikke ha motor'n din i mr2'n?
Jo. Den står i men har en liten backup plan hvis jeg ikke får den godkjent til sommeren.

Lage banebil med motoren foran og RWD. kunne jo ha prøvd AWD med gt4 kasse men virker som mer jobb.

Men er RWD som står først på lista.
 #425927  av David
 
det er nok rs200 altezza kassa du tenker på, den passer, men tåler ikke mye effekt

skal det tåle mye effekt så er løsninga r154 + clutchhus til 3S motor.
til under 400hk kan du bruke W58 + 3S clutchhus
altezza kassa har jeg ikke personlig erfaring med hvor mye tåler, og det er svært lite informasjon om det på nett, men 300-350hk kanskje, ikke noe mer tror jeg.

kan skaffe alle kassene, w58 med clutchhus ligger under kjøp og salg her på forumet.

altezza kassa blir billigst, da den har riktig clutchhus i utgangspunktet.
du må ha clutch med turbo splines på alle kassene.
 #425934  av ArildM
 
FR (Front engine Rearwheel Drive) Mr2? Genialt :mrgreen:
 #425963  av inzane2012
 
har dette noen gang blitt gjort?? vil ikke det ødelegge fullstending kjøreegenskapene til en mr2 med motoren fremme?? og først og fremst, vil i det heletatt motoren få plass under panseret??
 #425992  av ArildM
 
Aldri sett det gjort før. Og det vil bli jævlig trangt for å si det mildt. Kanskje man får plass til en liten rotary motor, men 3sgte? Jeg vil se det før jeg tror det :)
 #426003  av ArildM
 
Geometrien på fjæringen må jo bli voldsomt feil også.
Torpedovegg "eksiterer" jo ved å fjerne bensintanken?
Men fy fader for en jobb det blir.
Tar jo et chassi som er bygget for MR og bygger om til FR :shock:
 #426074  av inzane2012
 
bygger mann om til rør ramme kan mann få til mye rart... men jeg kan umulig se for meg at kjøreegenskapene blir i nærheten av så bra som di er orginalt med motoren bak...
 #434525  av rkarlsen
 
"Prosjektet" blir nok lagt på is da turbomotor er nå godkjent i vognkort på bilen..

Men mangler å godkjenne understell på bilen. :D