TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Trenger info - 1987 corolla gti

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller
 #434787  av TuLa90
 
Det hadde vært rått! :) Kanskje jeg har fått min i onklig god stand til da også, så ikke umulig at du ser meg der :) Da var forresten filter kjøpt, next er olje på felleskjøpet :)
 #434788  av ArildM
 
Hehe bra :) Høres ut som en plan :)
 #434790  av TuLa90
 
Det gjør det! :) Regner med at forumet her informerer når treffet nærmer seg. :)
 #434791  av ArildM
 
Blir vel ACR Vårtreff som blir først ut for min del :)
Ellers skal vi prøve å få til noen lokale treff neste år :)
 #434835  av TuLa90
 
Høres bra ut! :) For prøve å holde meg oppdatert :)
 #434906  av toredl87
 
^^ Som nevnt, OEM oljefilter, Castrol 10W40 eller Mobil1 10W40, allt av slitedeler til motor er best om du får i originalt.
ITB(2-3k)+Lufttrakter (1,5-2k)+Kvasskam(5-6k) og ECU(7-8k) og tuning (5-6k)+andre utgifter blir 20-30k, bare å spare opp det.. Evt Blacktop 20v m/6trinns kasse, ECU og lednigsnett-motor= c.a 15-20k en plass.
Evt komplett turbo kit 10-15k+lav-komp stempler 7-8k+boost-controller+topppakning 1k+ECU 7k+tuning 5k+

Trur jeg ville holdt motoren originalt og forbedra veiholdning med det første :)
 #434913  av ArildM
 
Har ITB fra silvertop liggende om du skulle ha lyst på :twisted: :)
 #434917  av toredl87
 
Er vel omtrent det som koster minst, desverre så går ikke ITB`s på håpet og drømmen, må ha datasprut som duger, kammer som monner, overhaling av toppen, porting, nye pakninger og tjo å hei stabler seg opp, nesten like greit å bytte til ITB motor.
Men jøsses, allt er jo lov, dele-samling er ikke dumt det heller :)

Jeg syns det kunne være fordelaktig å bytte til fuel catch-setup slik at motoren ikke svelter ihjel ved konsistent hard kjøring, #because AE92 4A-GE i likhet med allt annet vokser ikke på trær lenger, her har du jo underspyling og 138hk om ikke jeg tar feil, så den må du jo prøve å ta vare på!
Kan vel bruke K&N Boks filter+noe grymmere eksos.

Husker snakk om en vant, sjøl-trent og konsistent sjåfør som uoffisiellt klokka 1:08 på gamle rudskogen med nesten standar` 4age i RWD old school bil (ett sekund eller to kjappere enn en 380hk celica med sponsa ditten datten), så kan si det sånn at der var dugandes understell på plass og føreregenskapene trent ja..
Ser absolutt ikke bort i fra at det er mulig å kjøre like bra med FWD med rette oppsettet, gi blaffen i stereo og fellowship of the bling, reduser litt vekt og få tak i understell som duger heller, er der jeg ville begynt først.

bare mine humble .5 cents

skakke fortelle hvem som helst hva de SKAL gjøra jeg, liker sjøl ikke å bli fortalt av andre nøyaktig åssen jeg skal bygge min bil (Men David har forlengst tjent opp til unntaksregel der da :P ), men til hard kjøring insisteres det på Fuel-Catch, så mye "Kyu-Ni" motorer finns ikke lenger at det bare er å rasere med ett smil om munnen sånn som før i tida!
 #434924  av ArildM
 
Helt enig der Tore :)
 #434936  av TuLa90
 
Ser at jeg datt litt ut her.. mye nyttig info der som jeg faktisk har lurt på en stund! Dette er en bil som jeg kommer til å restaurere med tiden, men det er også en bruksbil, så noen perle tror jeg neppe at det blir. Skal vertfall få motoren i tipp topp stand :) (med tiden). Også kanskje lurt å heller spare opp til en 20v :)