TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Stian's Avensis 2.0 d4d Stv Navitech 2008

  • Skryt, prat og kommentarer.
Skryt, prat og kommentarer.
 #428438  av Stianen1988
 
Da kom dagen da jeg fikk kjøpt meg en Avensis stv jeg også. Så da får jeg vell lage en liten tråd om den jeg å, som mange andre her inne. Hadde en Avensis 2000 T22 sedan tidligere og var veldig fornøyd med den, så valget var enkelt da jeg skulle ha noe større. :D

Bilen hentet jeg på Mandag.
Og valget falt på en 2008 modell Avensis 2.0 d4d med navi, xenon og cruisecontroll :)
Bilen hadde trillet 107800km da jeg overtok.

Planene videre med bilen blir litt mindre enn de forgje bilene jeg har hatt, men noe småtteri blir det:
Senkefjærer, felger og soting av bakrutene er vell det som er første pri fremover.
Så litt utskifting av diverse pærer for å få samme Xenon-look på de andre lysene.
Vedlegg
IMG_3490.JPG
IMG_3490.JPG (946.77 kiB) Vist 7244 ganger
IMG_3493.JPG
IMG_3493.JPG (637.31 kiB) Vist 7244 ganger
IMG_3499.JPG
IMG_3499.JPG (977.2 kiB) Vist 7244 ganger
 #428443  av ArildM
 
Blir spennende å se hvordan den blir med senk og felger. Alltid sett litt kjedelige ut i mine øyne disse bilene :oops:
 #428481  av Stianen1988
 
Da er vi to .. :lol:

Men som skrevet over, hadde en 2.0L sedan tidligere ( GUBBEBIL ) i følge mange men den ble jo gjort om til en skikkelig gubbe racer .. hehe ..

Sett noen kule stv ifra japan og det gjør seg mye med soting, senk og hjul så er veldig spent selv .. :D Får se hvor mye tid og penger som blir lagt til side til dette med det første .. Ikke no hastverk ..
 #428494  av Vegard86
 
Hørte vi KW variant 3 :idea: ? hadde vært helt rått!! Gratulerer med bil forresten..
 #428545  av Stianen1988
 
Lightz86 skrev:Hørte vi KW variant 3 :idea: ? hadde vært helt rått!! Gratulerer med bil forresten..
Er det noe du annbefaler eller Lightz86? ;)
For da må jeg undersøke det litt nærmere. hehe.
 #428573  av Stianen1988
 
Da var ''nye'' felger på ..
Satte på noen som fatter'n hadde liggende som jeg brukte på den andre avensisen også ..
Ble ikke så alt for galt syns jeg ..
Vedlegg
IMG_3502 - Kopi.JPG
IMG_3502 - Kopi.JPG (1.21 MiB) Vist 7155 ganger
IMG_3503 - Kopi.JPG
IMG_3503 - Kopi.JPG (827.13 kiB) Vist 7155 ganger
 #428577  av Vegard86
 
Stianen1988 skrev:
Lightz86 skrev:Hørte vi KW variant 3 :idea: ? hadde vært helt rått!! Gratulerer med bil forresten..
Er det noe du annbefaler eller Lightz86? ;)
For da må jeg undersøke det litt nærmere. hehe.

Ja absolutt!

KW har BRA coilovers med TUV papirer til T25, vet om en som hadde det på sin tidligere og det så værtfall helrått ut, god kvalitet og mye justeringsmuligheter (Variant3).

Blir bra det der, følger med på tråden din...
 #428629  av Stianen1988
 
Okay ..
tror ikke jeg kommer til å legge så mye i det denne gangen .. hehe .. men man vet aldri, kanskje det blir det ..
Mest sannsynlig blir det bare senkefjærer evt ..

Takk ..
følger med tråden din å ;)
 #433133  av Stianen1988
 
Da var endelig senkefjærer ( H&R ) kjøpt, gleder meg til å få på det .. :D
Kjøpt et par bokser med plasti dip også, fått lekt litt med det de siste dagene, dippa alle chrom emblemer pluss chrom'n rundt grillen, her er hvertfall resultatet .. Litt usikker på om jeg skal beholde det svarte inni emblemet på bakluka eller om jeg skal fjerne det å bare ha matt svart på selve emblemet .. bruke et par dager på å tenkte på det , men jeg tror det ryker om ikke så lenge .. 8)
Vedlegg
ts-ogn 1.jpg
ts-ogn 1.jpg (710.33 kiB) Vist 6963 ganger
ts-ogn.jpg
ts-ogn.jpg (749.88 kiB) Vist 6963 ganger
 #433136  av toyotakp61
 
Ble kult der:D venter på bilde av senk. Liker utseende av disse, men trenger å senkes til den er ubrukbar og hive på ubrukelig breie valser. Da er den kul! Men skjønner jo at en bruksbil må være et kompromiss så detta blor nok knallbra =D
 #433137  av Stianen1988
 
Takk Takk toyotakp61 ...
Da lar jeg emblemet på bakluka være helsvart til jeg plutselig ikke gidder det mer så river jeg av det inni ..
HEHE :lol: Helt enig med deg der ...
Og selvfølgelig komme det bilder når senk'n er på plass .. Tror og regner med at dette blir gjort neste helg .. :D

En annen liten ting som er gjort :
Skiftet bakrute ( så ut som forgje eier hadde en katte baki der som har skrapa opp hele shiiiiiten ) ..
Så nå er alle rutene klare for soting i slutten av august eller starten av september.. :)
 #434149  av Vegard86
 
Fått på senkefjærene eller ?
 #436899  av Stianen1988
 
Vegard86 .. beklager VELDIG sent svar .. hehe ..
Men ja, nå er senkefjærene på :) .. samt soting av rutene, litt stickerbombing på bakruta .. hehe .. og plastidippa vinterfelgene mattsvarte .. :)
Skal se om jeg får tatt noen bilder på jobben etter en vask så skal jeg slenge dem ut her .. ;)
Gjort no mer med T22'n din a? :) ...
ble lav å fin det må jeg si ..
Når det er sagt skulle jeg ønske min ble litt lavere også .. :P