TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• DEN STORE OFF TOPIC TRÃ…DEN!

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #437090  av Myklebust

Tenker eg må reklamere litt for en undervurdert bil: Toyota Carina II ST171! Fekk litt nostalgi-kick :)
Førstebilen min var en kvit 1.6 XL Carina II vi hadde hatt i familien sia 1999. Den første bilen eg kjøpte for eigne penger var toppmodellen med 3S-FE motor på 120hk, 2.0 GLi.

Eg lærte meg å skru en del og lakkere ved å pusse opp GLi-en. Den følelsen av å skifte dynamo på eiga hånd, og så fungerte det faktisk! :mrgreen: Lakkerte opp igjen frontfangeren (to ganger.. glemte grunning første gangen :roll: ) Fekk oppattlakkert panser og frontfanger. Køyrte interiørrens på den (Sjølv om den aldri blei heilt kvitt røyklukta). Kopla opp spiller og høyttalere bak. Monterte grøftelys.. Gjorde egentlig en heil masse med den, og lærte mens eg holdt på.

Utenom det så var bilen utrulig god å køyre. MYKJE betre enn T20-en eg har no. Gnagde seg fram på vinteren, aldri noke problem. Før eg pussa den opp så tålte den ekstremt med brekking og :wink: Hadde det rett og slett dritfett med den bilen! :D

Dessverre.. ei veke etter at eg hadde hatt den på storservice og fiksa på eksosanlegget (var en selger hos Toyota Førde som ville kjøpe den og, forresten. Han hadde vore så fornøgd med en sånn han hadde hatt før. La med lapp med kontaktinfo og greier: "Ring meg først om du selger" :) ).. så klarte en løk i Caravelle å køyre i sida på den. Caravella var totalvrak, men eg køyrte heim med Carinaen samme kveld. Skadene var dessverre for store til å få den pen igjen, så eg fekk penger for den på forsikringa og solgte "vraket" (fungerte heilt topp). Løken fekk hvertfall rettmessig skulda, så greit nok. Den bilen hadde eg beholdt så lenge som mulig viss ikkje.

Etter krasjet (før den blei solgt) gjorde den tjeneste som herjebil under namnet HARDHAUS 8)

Anmeldelse av Carina II frå 1990:
http://www.theaa.com/staticdocs/pdf/car ... R9060A.PDF

Anmeldelse eg skreiv på HonestJohn:
http://www.honestjohn.co.uk/owner-revie ... a-ii-1988/

Har hatt litt lyst å lage Show&Shine-tråd om bilen ei stund, men har den jo ikkje lenger så det blir litt feil. Sjå på det innlegget her som et sammendrag :)
Vedlegg
før og etter carina II gli copy 2000px.jpg
før og etter carina II gli copy 2000px.jpg (1.29 MiB) Vist 3372 ganger
Kvitebilen var god den og, men GLi-en var på et anna nivå.
Kvitebilen var god den og, men GLi-en var på et anna nivå.
IMG_2273 2000px.jpg (775.02 kiB) Vist 3372 ganger
IMAG0706 2000px.jpg
IMAG0706 2000px.jpg (1.14 MiB) Vist 3372 ganger
 #437096  av ArildM

Fint sammendrag :) Rart hvor glad man blir i disse bilene man har :)
 #437120  av inzane2012

hadde meg en liten runde på gjensidige her hinn dagen, fikk meg en liten overraskelse når jeg sjekka pris på forskjellige biler, f.eks betaler jeg rundt 12k i året for en lambo diablo :P
 #437232  av inzane2012

jaja, da var sykkelen solgt... men heldigvis så kom den til en som kan å skru sykkel og er flink til å holde di ved like, så får håpe den får ett bedre liv hos han enn den fikk hos meg :P
 #437250  av Mr2mr2

Jaaa, skulle ha engelskframføring i dag, som jeg ikke var helt klar til å ha.. ooooog ingen LÆRER :D :D

SÃ¥ da blir det til det vi ungdommer er flinkest til... UTSETTE :P
 #437296  av Mr2mr2

Liten oppdatering/oppsumering av den mr2 mk3'en som kresja på sotra utenfor Bergen :)

http://www.ba.no/nyheter/article6989916.ece
 #437300  av Myklebust

SNØ! :shock: :mrgreen:
 #437304  av Mr2mr2

Ja, lava ned tidligere i dag
brukte 40 min lengre tid til skolen i dag enn ellers.

Noen trafikanter lærer aldri......
 #437305  av Myklebust

Undervurder ikkje glatta no ;)
 #437310  av Noxan8

Myklebust skrev:Undervurder ikkje glatta no ;)
aner ikke hva du snakker om, har det kjempe gøy jeg :mrgreen:
 #437315  av Myklebust

Hatt det morro på glatta eg og idag! :mrgreen: bakhjulsdrift i pitteliten bil anbefales!

Men en skal vere forsiktig etter veiene så det ikkje plutselig blir glatt i en sving. Eg hadde to krasj min første vinter ;)
 #437326  av Mr2mr2

nja, når problemet som lager 40 min mer kø enn vanlig er at det er litt "isete" på den eneste flate og rette strekningen, på toppen av et "fjell" en må over for å komme inn til byen...
 #437331  av ArildM

Mr2mr2 skrev:Liten oppdatering/oppsumering av den mr2 mk3'en som kresja på sotra utenfor Bergen :)

http://www.ba.no/nyheter/article6989916.ece
Jaggu vært en bra smell der ja.

Ellers særs morsomt med snø i dag :D
Mazdaen ble også EU ok i 2 år til nå :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
  • 1
  • 937
  • 938
  • 939
  • 940
  • 941
  • 1171