TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • 87 MK3 Supra Turbo Selges - BILLIG - EU Godkjent

  • For salgsannonser for biler.
For salgsannonser for biler.
 #432936  av Royalmaas
 
Kan vell egentlig gå rett på sak, har kommet til det punktet hvor jeg enten må legge bilen for salg eller bruke penger på den for å få den 100%...

Bilen er en 87 MK3 Turbo som har rundet 235.000km, hvorav jeg har kjørt den litt over 20.000kmt uten problem. Kjøpe bilen for litt over ett år siden for 75.000kr, og har brukt bilen daglig siden. Bilen har vert eiet av Toyparts i Bergen før meg, og i følge han skal han ha liggende forhåndsgodkjenning papir på 2JZ til akuratt denne bilen, om det kan være av interesse.

Bilen er en Hardtop utgave og med manuel girkasse, som egentlig var grunnen til att jeg kjøpte bilen. Det sitter montert Profec II Boost controller som er lett å justere og jeg har hatt den på 0.8 Bar siden jeg kjøpte bilen og den går ganske godt.

Sitter og Gule Koni bak og Apexi senkefjærer foran og bak. Koni foran følger med men trenger demper skåler. Kan og nevne att det er 2.5" eksos på bilen fra Turbo til endestuss. Har som sagt selv brukt bilen hver dag til jobb, og han faktisk aldri stoppet for meg. Bilen var lakkert for ett par år tilbake i en Ferrari rød farge som den passer veeldig bra, men er dessverre dukket opp ett par rustbobler på ene hjulbuen bak og bak ene listen på døren.


Litt specs:

Metall toppakning med ARP studs
Vanntemp og Oljetrykksmåler i A Stolpe
Ultralite Nurnburgring Felger, 225 - 265 18", Nokian Hakka Z Dekk, trenger nye dekk bak !
Følger med ett sett utslitt piggfritt på alufelg 16"
Gele Batteri



Minus:

Bruker litt olje pga utslitt turbo, motoren skal være overhaldt av Toyparts før han kvittet seg med den og jeg fant ingen antydning til slitte ventitetninger når jeg sjekket toppen av stemplene med kamera.

Som sagt noe rust på karroseri, men bra under bilen, ingenting i kanaler osv

Dårlige dekk på felger bak

Interiør fra forstolene og bak er tatt ut, dette kan eventuelt monteres igjen mot tilleg i pris, har alt liggende. Passasjer stoler er strøkne.

Servo stoppet plutselig og virke, har ikke funnet ut hvorfor. Det er servolje på bilen og reima er nylig byttet, så vet ikke hva som er problemet. Skal feillsøke mer før evt. salg



Alt i alt en veldig god bil som trenger litt pleie for å komme i 100% stand igjen ! Olje og filter og olje på diff er nylig byttet !

Selges for 55.000kr til første mann med penger, ferdig prutet! veldig mye Supra for pengene ! Selges fordi den må vekk pga plass og tidmangel, har dessverre ikke tid til å gjøre den i stand selv som egentlig var planen. EU godkjent nylig og godkjent frem til 28/5-15 om jeg ikke tar feil :) Skiltene er levert inn pga ingen bruk, men vill tas ut før kjøp.

Kommer til å legge ut flere bilder !

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde
Sist redigert av Royalmaas den 11 aug 2013 12:51, redigert 1 gang totalt.
 #433118  av Royalmaas
 
Ingen som er interessert i ein veldig pen supra ? legger du ut 10.000kr her så er den ett veldig godt eksemplar !

Bilen kan fint brukes hver dag noe jeg har gjort selv, bare til å hente ut skilter ! Utenom dårlig turbo er motoren veldig god, starter uansett ! Skal feilsøke litt mer på servo, rekner med det er pumpa så det er bare for kjøper å kjøpe overhalt pumpe på Ebay for drøyt tusenlappen, eller jeg kan gjøre det før evt salg for tilleg i pris :)

Bare til å ringe for prøvekjøring !
 #433123  av ArildM
 
Billig supra det skal være sagt! Har nok biler akkurat nå, rart ikke noen andre som slår til.