TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• DEN STORE OFF TOPIC TRÃ…DEN!

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #437451  av Myklebust

Sånn som eg forstod det så var det lite eller ingen trafikk, men ikkje oversiktleg. Så det kunne ha komt en bil der han sladda. Han holdt fatninga heilt til han fekk vite at lappen gjekk i dass, så det var ikkje pga. adferden at han mista lappen.

Sånn som eg ser det så var jo fyren veldig fersk, så dei kunne hatt forståelse for han. Virka litt som han mista lappen mest fordi akkurat den betjenten hadde nulltoleranse. For ordens skyld så må eg sei at all form for sladding/drifting i rundkøyring er det teitaste, mest douchebag, støgge, toskete faenskapet en kan finne på :) Syns eg!

Men likevel, at lappen røyk der syns eg var hakket strengt.
 #437454  av inzane2012

I VELDIG mange tilfeller når jeg leser om sånt så sier ALLTID purken at du ikke har kontroll når du sladder og lager donuts. Men i 95% av tilfellene vil jeg påstå det motsatte. En ting er å gjøre det på f.eks en parkeringsplass som ligger inntil bygninger der du kan vere uheldig å få en stygg kontra og smelle inn i bygningen, og å gjøre det i gjennom rundkjøringer på åpen gate. Men nå for ikke så lenge siden gikk jo faktisk sjefen eller hva han var for UP ut og sa at det IKKE var ulovlig så lenge du fant en tom plass og du ikke var til fare for andre eller andres eiendom. Jeg er sikker på at all den "burninga" og donutsa jeg har gjort har lært meg MYE mer om kontroll av bilen enn det jeg lærte på di 2 timene med glattkjøring jeg hadde før jeg fikk lappen.
 #437456  av Inz4ne

Hvis det er han fyren med volvoen som har blanke og fine alufelger foran, men har montert stålfelger bak, sannsynligvis for å reise ut å herje, så syns jeg ikke synd på han.
 #437460  av Mr2mr2

likte spesielt ene uttalelsen, til bt.no i linken jeg la ut.

"Det skal ha vært flere BMW'er".........hmmmm, ja.....volvo var nok i flertall... "spyr" hver gang de henger ut BMW'er på den måten :roll:

Men med tanke på dette med sladding, på vinterføre generelt. MÅ kunne gå an å ha det litt gøy med å sladde litt i en rundkjøring om det ikke er biler til stede, og det foregår i lav fart. :)

her i nærheten har vi en stor parkeringsplass. den er rimelig svær, og ikke annet et skog på 4 sider og en smal sidevei, som går langs etter den siste siden.

om det ikke er biler eller andre til stede, så burde det ikke være slik at en må være redd for å miste lappen, for å sladde/leke seg litt der på glatten :)

men når vi kommer til skikkelig herjekjøring, med breisladd i alle svinger, imellom biler og folk, jo da er det bare å ta lappen, iallefall for en liten stund.... for å gi de en lite lærepenge... :)
 #437461  av celicat23

Så ikke episoden så går bare ut fra beskrivelsen av det her, men:

Det må reageres på for den slags kjøring har ingenting på offentlig vei å gjøre. Man kan prøve seg med "jammen, akkurat HER så syns JEG PERSONLIG at det var helt greit" - men loven kan ikke reguleres etter hva alle og en hver syns er greit der og da. Skal loven fungere på den måten så blir det rimelig mye ulykker.

Så kommer kjøreferdigheter inn i bildet: alle tror de har kontroll. Han her skal "bare burne litt", og det er jo verdens enkleste ting?

[youtube][/youtube]

Lover kan ikke reguleres etter hva folk tror de kan klare bak rattet, hvor de tror det er ufarlig å gjøre det. Når det gjelder straffen i denne saken så ser jeg på det som helt rett av politiet: du har en som har hatt lappen 1 uke, hvor mye kjøre erfaring kan han vise til? Hvor mye "kontroll" har han egentlig etter en uke med lappen? Hadde det vært Kenneth Moen eller en av disse driftegutta så syns jeg straffen skulle vært en advarsel eller bot på det meste. Men ei nepe med 1 uker gammel lapp? Lag ett eksempel av han så andre ikke følger etter.
 #437462  av Myklebust

Tomme parkeringsplasser må det vere lov å leike litt på, men rundkøyringer syns eg at en skal holde seg unna uansett.

Gjer vel ikkje noke at dei henger ut BMW? Er som regel mest volvorånere, men BMW ligger på en solid andreplass der.
 #437464  av celicat23

Tomme parkeringsplasser er tomme, helt til en unge kommer syklende i full fart fordi han enten vil se på - eller skal bare forbi. Bare fordi du har vett til å ikke slenge bilen mot noen så tilsier ikke det at alle andre har vett til å holde seg unna. Og du kan ikke si du har 100% kontroll over omgivelsene dine når du sitter inne i bilen og kaster den rundt.

(ja, det er kvelden for å være kverrulant og vanskelig i dag :lol: :lol: :lol:)
 #437465  av Myklebust

celicat23 Enig med deg i alt det der utenom at vi tenker motsatt når det kjem til erfaring. Altså eg, nådig som eg er, syns dei skulle latt han gå med en advarsel (evnt. prikker?) i stedet for å ta lappen. Då på bakgrunn at han er fersk. På den måten gitt han muligheten til å skjønne at slikt blir slått ned på, kanskje ta det som en lærepenge og som ei erfaring..

Hadde en godt erfaren sjåfør gjort det samme, så ville eg heller tatt lappen hans.
 #437466  av Mr2mr2

celicat23 skrev:Tomme parkeringsplasser er tomme, helt til en unge kommer syklende i full fart fordi han enten vil se på - eller skal bare forbi. Bare fordi du har vett til å ikke slenge bilen mot noen så tilsier ikke det at alle andre har vett til å holde seg unna. Og du kan ikke si du har 100% kontroll over omgivelsene dine når du sitter inne i bilen og kaster den rundt.

(ja, det er kvelden for å være kverrulant og vanskelig i dag :lol: :lol: :lol:)

Siden du er så sterkt imot dette med sladding, så har du vel aldri gjort det selv på en tom parkeringsplass? :lol:

Bare for å nevne det, så vare det en toyota supra mk3 som sladdet som verst på street meete jeg linket til her. BMW eierne skal ikke bli hengt mer ut enn andre.

Det jeg likte minst med sladdingen i tilfelle jeg snakker om var sabbene og golfene som prøvde kontrollløst å få sladd på bilene sine med feilhjulstrekk !!
 #437467  av Myklebust

Ser litt bortfrå køyreegenskapane eg altså. Galt er galt om du er god til å vere gal eller ikkje :lol: spørsmålet eg stiller meg er om personen har nok erfaring til å skille mellom greit (ikkje rett, for alle skjønner at det ikkje er heilt rett å drifte gjennom rundkøyringa) og ugreit/galt.
 #437468  av celicat23

@MYKLEBUST Han lærer av å miste lappen også, og vil ha mulighet til å få den tilbake. Jeg ser muligheten for at han gjentar gjerningen mindre etter en tid uten lappen, enn etter en advarsel/bot. Men, som jeg skrev, jeg så ikke det her så jeg går bare ut i fra hvordan jeg oppfatter det ut fra beskrivelsen og jeg er bare kverrulant for å lage en diskusjon ut av det :wink:

@MR2MR2 Jeg er i mot dumme folk som gjør dumme ting som kan skade andre uskyldige folk, men sladding er da gøy som ett uvær :wink:
 #437469  av Myklebust

Mr2mr2 skrev:Bare for å nevne det, så vare det en toyota supra mk3 som sladdet som verst på street meete jeg linket til her. BMW eierne skal ikke bli hengt mer ut enn andre.
Klart dei skal :mrgreen: og klart MK3-Supraen var versting :twisted:
 #437470  av ArildM

Om du såvidt har hatt lappen i ei uke og du ligger sidelengs på offentlig vei så ber du om å miste lappen.
SÃ¥ enkelt som det :)
  • 1
  • 939
  • 940
  • 941
  • 942
  • 943
  • 1171