TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• DEN STORE OFF TOPIC TRÃ…DEN!

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #438022  av Mr2mr2

Hvem vinner farmen? :)
 #438023  av Mr2mr2

Svarfristen er ute :P
 #438034  av inzane2012

faen nå begynner jeg å bli drittlei samsung og android altså... ikke nok med at 4.2 utgaven av android, så ble muligheten for å mounte mobilen som en ekstern disk fjerna, men Samsung Kies må faen meg vere det største makkverket av ett software som noen gang er lagd... faen meg så kronglete og baktungt å bruke, rævva muligheter for å organisere musikk/lydfiler og elendig overføringshastighet da den NEKTER å koble til med usb kabel...

Og når jeg først har fått innpå det jeg skal ha, så må jeg sitte i en evighet for å organsiere faenskapet på mobilen fordi kies overfører ALT jeg skal ha innpå, i ei jævla mappe...

Hadde aldri trodd jeg kom til å si det, men vist ikke detta kommer seg, så blir det faen ete meg iphone neste... FAEN!

/end rant
 #438035  av ArildM

Prøvde Windows Phone pga krav om det fra jobb, funker overraskende bra.
Kies er noe dritt, prøver å holde telefonene jeg tar service på unna det programmet.
Hvorfor ikke oppdatere via telefonens funksjoner? Sorteringa av filer kan du jo også gjøre via utforskeren i Windows :)
 #438037  av Sarlacc

inzane2012 skrev:faen nå begynner jeg å bli drittlei samsung og android altså... ikke nok med at 4.2 utgaven av android, så ble muligheten for å mounte mobilen som en ekstern disk fjerna, men Samsung Kies må faen meg vere det største makkverket av ett software som noen gang er lagd... faen meg så kronglete og baktungt å bruke, rævva muligheter for å organisere musikk/lydfiler og elendig overføringshastighet da den NEKTER å koble til med usb kabel...

Og når jeg først har fått innpå det jeg skal ha, så må jeg sitte i en evighet for å organsiere faenskapet på mobilen fordi kies overfører ALT jeg skal ha innpå, i ei jævla mappe...

Hadde aldri trodd jeg kom til å si det, men vist ikke detta kommer seg, så blir det faen ete meg iphone neste... FAEN!

/end rant
Kies er noe dritt, men Samsung hardware og Android er bra. Løsningen er CyanogenMod. Min Galaxy S2 ble raskere, fikk bedre batterikapasitet og ble generelt en mye kulere telefon etter at jeg kjørte inn CyanogenMod. Jeg har avinstallert Kies for godt, den dritten skal aldri inn igjen på min PC.

At telefonen og minnekortet kommer opp som USB-minne når du kobler den til en PC er en selvfølge med CyanogenMod. Samt at du får full kontroll over telefonen, og ingen Samsung apps som eter batteri.

Nå er det visst blitt enda enklere også, i "gamle dager", altså for flere måneder siden, så var det litt fikling med commandline verktøy og sånt, nå har de en installer.
Jeg har ikke prøvd den, men det ser rasende lett ut.

http://www.cyanogenmod.org/
 #438038  av Emil_L

Bare å roote, Venter egentlig bare at det kommer oppdatering til S3en, så blir min Rootet
 #438039  av ArildM

CyanogenMod <3 Har det på tab2 :) Får til å legge inn flere brukere, og generelt myye bedre enn standard rom som følger med.
Så lenge man ikke rooter telefonen, men kun installerer custom rom vil man faktisk ikke bryte garanti på TLF heller, snakket med Samsung/LG/Sony om dette når vi var på kurs for et år siden :)
 #438040  av Sarlacc

Emil_L skrev:Bare å roote, Venter egentlig bare at det kommer oppdatering til S3en, så blir min Rootet
Mnei... Du blir ikke kvitt Kies eller Samsung bloatware Android-distro ved å kun roote.
ArildM skrev:CyanogenMod <3 Har det på tab2 :) Får til å legge inn flere brukere, og generelt myye bedre enn standard rom som følger med.
Så lenge man ikke rooter telefonen, men kun installerer custom rom vil man faktisk ikke bryte garanti på TLF heller, snakket med Samsung/LG/Sony om dette når vi var på kurs for et år siden :)
En custom ROM som CyanogenMod ER rootet, så det der tror jeg ikke helt på... men hvis telefonen er død så er det jo ingen som ser hvilken firmware den har, og har man et annet problem (dårlig mikrofon, f.eks.) så kan man jo bare flashe inn den originale ROM'en før man leverer den inn.
 #438048  av Inz4ne

Greit nok det er ikke en toyota, men den var rimelig drøy alikevel :)
 #438050  av ArildM

Logikken var at om man rootet telefonen så hadde man muligheter til å overklokke den og ødelegge den ved å øke hastigheten og varmeutviklingen til over det den var levert fra fabrikken og at man dermed brøt garantien. Sjeldent vi får inn rootede telefoner uansett, så det har ikke vært noe stort spørsmål. De fleste som rooter skjønner vel risikoen de tar selv :)
 #438062  av Mr2mr2

Inz4ne skrev:
Greit nok det er ikke en toyota, men den var rimelig drøy alikevel :)
Ganske heftig den der ja :D.... ( vi er jo i off topic tråden ;P )
 #438068  av Sarlacc

ArildM skrev:Logikken var at om man rootet telefonen så hadde man muligheter til å overklokke den og ødelegge den ved å øke hastigheten og varmeutviklingen til over det den var levert fra fabrikken og at man dermed brøt garantien. Sjeldent vi får inn rootede telefoner uansett, så det har ikke vært noe stort spørsmål. De fleste som rooter skjønner vel risikoen de tar selv :)
Jeg skjønner godt at hvis du rooter telefonen så gjelder ikke garantien. Jeg sier bare at med CyanogenMod ROM så har du full root, så det er mer logisk at garantien heller ikke gjelder hvis du har lagt inn custom ROM.

Du som vet sånt, Arild: Hvor gamle pleier mobiler oftest å være når de blir levert inn med garanti-feil? Jeg tipper 0-3 mnd, er jeg i ballparken da eller?
 #438077  av ArildM

Har ingen muligheter for å overklokke min S1 eller Galaxy Tab 2 med CyanogenMod, mulig jeg bruker feil terminologi her, men det skiller i alle fall mellom å legge inn CyanogenMod og å endre "biosen" slik at du også kan overklokke enhet. Den ene dekkes av garanti, den andre ikke.

Når tlf kommer inn på service? 6-12mnd vil jeg si. Oftest er det vel knuste skjermer, det kan jo skje nårtid som helst.
Apple har litt defekte påknapper, dette kan skje når den er rundt ett år gammel +/-, ellers lite feil på de. Sjeldent kommer det inn telefoner som er noe mye mer enn ett år gammel, folk flest aksepterer at mobiltelefon er forbruksvare, og mange sliter jo telefoner som bare det. Sjeldent å se telefoner som er i god stand etter 2 års bruk. Ellers har jo Samsung hatt utallige defekte (oppblåste) batterier i de siste 2-3 mnd, gjelder både Xcover 2 og S4, noe som er kjipt da man må sende inn batteri eller telefon for å få nytt... OG ufattelig mye klaging på batterikapasitet og dekningsproblematikk, særlig fra de som går fra gamle trauste telefoner hvor dekning og batteri var mye bedre før.

Ellers hadde jeg en Sony her om dagen som var akkurat over 2 år gammel, sjeldent å få inn reklamasjonssaker på mobiltelefon, selv om det faktisk er 5 års reklamasjonsrett.

Største problematikken er folk som har fuktskader, eller selvpåførte skader på telefon, mange tror at verksted bare finner på dette som unnskyldning for å slippe å reparere telefonene. Har heldigvis alltid bildedokumentasjon på slike skader, men selv da er det noen kunder som nekter å godta slike saker.
 #438080  av Emil_L

Nå skal ikke jeg være kverrulant, men på samsung, kan man nullstille den telleren på antall ganger det har blitt lastet inn nytt ROM (tror det het flashcounter)

Gjorde det på en kompis sin S3 som han hadde forsøkt å legge inn costum ROM på, men med feil programvare, så ble den bare blinkende på Samsung logoen.

Lastet ned nytt costum ROM med ROOT tilgang. Resatte den telleren, lastet ned org S3 rom. Installerte gjennom pc. Ferdig, teller på null, telefon fungerende. (Og da kremen når vedkommende ikke kan en dritt om mobiler, laste ned launcher med IOS7 look. Priceless! :) )
  • 1
  • 946
  • 947
  • 948
  • 949
  • 950
  • 1171