Har ingen muligheter for å overklokke min S1 eller Galaxy Tab 2 med CyanogenMod, mulig jeg bruker feil terminologi her, men det skiller i alle fall mellom å legge inn CyanogenMod og å endre "biosen" slik at du også kan overklokke enhet. Den ene dekkes av garanti, den andre ikke.
Når tlf kommer inn på service? 6-12mnd vil jeg si. Oftest er det vel knuste skjermer, det kan jo skje nårtid som helst.
Apple har litt defekte påknapper, dette kan skje når den er rundt ett år gammel +/-, ellers lite feil på de. Sjeldent kommer det inn telefoner som er noe mye mer enn ett år gammel, folk flest aksepterer at mobiltelefon er forbruksvare, og mange sliter jo telefoner som bare det. Sjeldent å se telefoner som er i god stand etter 2 års bruk. Ellers har jo Samsung hatt utallige defekte (oppblåste) batterier i de siste 2-3 mnd, gjelder både Xcover 2 og S4, noe som er kjipt da man må sende inn batteri eller telefon for å få nytt... OG ufattelig mye klaging på batterikapasitet og dekningsproblematikk, særlig fra de som går fra gamle trauste telefoner hvor dekning og batteri var mye bedre før.
Ellers hadde jeg en Sony her om dagen som var akkurat over 2 år gammel, sjeldent å få inn reklamasjonssaker på mobiltelefon, selv om det faktisk er 5 års reklamasjonsrett.
Største problematikken er folk som har fuktskader, eller selvpåførte skader på telefon, mange tror at verksted bare finner på dette som unnskyldning for å slippe å reparere telefonene. Har heldigvis alltid bildedokumentasjon på slike skader, men selv da er det noen kunder som nekter å godta slike saker.
- 2002 Toyota Caldina GT-Four N-spec
- 2004 Toyota MR2 SMT PGP
- 2006 Toyota Rav4