TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Er jeg den eneste med denne modellen?

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller
 #436661  av Landmann
 
Litt surfing på cyberworld - og brått lurer jeg på om jeg er den eneste i kongeriket med Toyota Corona Mark II 1900 med 8R motor ? Bilen er ny i Norge den 25.10 1971 :D Bilen gikk i mange år i Kristiansand-området før den beveget seg over til østlandsområdet - og vips befant den seg så langt nord du nesten kan komme før den fikk båttransport sydover og nå befinner seg ....... her :wink:
 #436667  av ArildM
 
Noe ala denne: Bilde
I så fall er det neppe den eneste, men det er ikke så mange utav den :)
 #436677  av Landmann
 
Ja, nesten. Fronten, dvs grillen er en smule annerledes: nesten som en multi-brødrister mellom lykteparene (jeg likte min egen beskrivelse ... Loff er loff, som han sa gubben!)

Jeg søkte på dette forumet, men fikk ingen treff på Corona. Så søkte jeg generelt på internettet (norske sider) men klarte ikke å spore opp eierskap.
 #436686  av Landmann
 
Nope, too old, men denne http://toyotacluborg.proboards.com/thread/1591

Ikke så mint condition, mer bruks-condition - og i "mosegrønn".

Takk for tips mht forum. Da pakker jeg snippsekken og flytter :D

(Må avslutte med story'n om at dette bilkjøpet var en ren redningsaksjon. Bilen har full eier- og verkstedshistorikk - men stod dessverre i fare for å bli del av skrue og spiker sortimentet hos Jernia. Flott bil, hel bil - og av respekt for tidligere eiere [fra den tiden menn var menn og biler ble kjøpt med ærlig tjente penger og ikke fake-bols produsert av blåruss] så banket det italofile hjertet hos en svoren alfisti - og en riskoker ble berget. Og jeg som trodde det bare var biler fra støvellandet som hadde sjel :oops: )!

Og vips så fant jeg ut at riktig modellbenevnelse er Toyota Corona Mark II RT62 :D
Sist redigert av Landmann den 02 nov 2013 00:46, redigert 1 gang totalt.
 #436689  av ArildM
 
Hehe, håper du vil poste litt bilder og info her også :) All toyota er velkommen her :)
Hatt både KE25, KE20 og KE30 selv, men denne var jaggu staslig :) Ikke sett noen slik før i Norge!
 #437542  av Myklebust
 
Stilig bil! Trur faktisk Toyota Førde har en slik stående som "maskot". Likna veldig i fronten, i alle fall :)
 #438014  av tad
 
Myklebust skrev:Stilig bil! Trur faktisk Toyota Førde har en slik stående som "maskot". Likna veldig i fronten, i alle fall :)
Den lyse grønne du tenker på Myklebust?
 #438148  av Myklebust
 
Njaa, syns den såg ganske mørk ut, men grønn var den! Fikk ikkje sett stort på den :(