TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Min mk3 Supra

  • Skryt, prat og kommentarer.
Skryt, prat og kommentarer.
 #438171  av tto010
 
Kjøpte bilen i April av Toysport, då så den slik ut:
Bilde
Bilde
Bilde


SÃ¥ byttet jeg setetrekk
Bilde

Bilder tatt i dag:
Bilde
Bilde
Bilde

Ting jeg har gjort:
Byttet setetrekk
Byttet girmansjett og håndbrekkmansjett
Byttet girkule
Byttet ratt (gummien på det gamle var løst)
Byttet eksosanlegg til Blitz Nur spec R og Pacesetter Header og sveist inn fleksirør fra biltema for å få de til å passe sammen.
Fjernet bakvinge og antenne (Har montert sånn liten svart boks i toppen av vinduet fremme)
Limt på dynamat inni dørene
Byttet rute på sjåførside (Den knuste)
Bilen er halvveis demontert inni nå fordi det er rust i gulvet baki som jeg vil fjerne.
Montert nye 5.25" høytalere i orginale høytalerkasser, og skjøtet ledningene skikkelig.... (Slik så de gamle koblingene ut under tapen....)

Bilde


Ting jeg skal gjøre:
Bytte til 7M-GTE motor. (skal på forkontroll på biltilsynet 7. Januar)
"Shaved Door Handles"
Fjerne rust bak under bakseter.
KAAZ LSD
Gjøre bilen vanntett......


Burde jeg lagd en prosjekt tråd?
 #438173  av Myklebust
 
Ser ut som et bra eksemplar! Alltid likt MK3ene :D

Setetrekkene blei fine, sjølv om det ikkje ser heilt originalt ut. Korleis gjekk du fram når du tok av vingen? Sveisa du eller bytta du bakluka? Ledningene var jo greit kopla sammen frå før dei. Får ikkje betre kontakt enn når en gjer det slik. Brodern kan det der med anlegg og han kopler ofte ledninger sånn :) Altså vrir endene sammen og legger stumpen langs med ledninga, og teiper stramt til. Sant nok så ser det litt jalla ut :lol:

Berre å oppdatere masse om denne! Ser du på bilen som et prosjekt så burde den vel ligge under prosjekter, men heilt det samme for meg 8)
 #438174  av Myklebust
 
Viss du har lodda ledningene no, så er jo det klart betre då :mrgreen:
 #438177  av tto010
 
På bakluken så sveiset og sparklet jeg. Har ikke fått lakk på endå, bare grunning. Men skal lakke det også engang. :P
 #438192  av Phinex
 
Om du skal bytte motor synes jeg du skulle lage en prosjekt-tråd av det :wink:
Bra bil du har der ser det ut som, men personlig liker jeg hardtop mk3 bedre 8)
Hvor får man tak i krympe- strømper som både lodder og krymper samtidig? Noen som vet?
 #438210  av tto010
 
Ebay har noen, men det er jo sånn kaldlodding, og det er ikke like bra som varmlodding.
Jeg trer først innpå krympestrømpe, så lager jeg en "krok" på ledningene som skal sammen, så snurrer jeg de og lodder, så krympestrømpe over skjøten.
 #438211  av Phinex
 
Hmm... har bare gode erfaringer med dem jeg. Skal se om jeg finner :)
Glemmer ofte å tre på de krympestrømpene før jeg lodder sammen... max hat :P
 #438275  av Vegard86
 
He he utrolig elegant måte og "forgrene" kabler på, ellers fin bil du har der! :D