TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Celica st185 90' prosjekt

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #438440  av Ronnie

Nå fikk jeg tatt bilder , står nedi fangehula mi og er fly forbanna over at jeg ikke får ut viftemotoren for å få montert ecu,en bak den , vurderer faktisk å montere den inni ac uniten istedet , da får den luft hele tiden og holder seg kald pga luften utenifra og når vifta går er det hele tiden luft hehe . Skal og måle med multimeter for å fjerne de ledningene som er fra standard ecu som går til div i motor rommet . Men nok om det , takk , jeg tar meg god tid hele veien og tar ALDRI en shortcut ..kan gjerne rive en dags jobb om jeg på slutten finner en bedre ide når jeg er ferdig hehe . Her er bilder , det ene er liksom svakt ovenifra , det andre har jeg lagt ett måleband oppå den motsatte demperen ;-)
Vedlegg
20140104_201219 (1024x768).jpg
20140104_201219 (1024x768).jpg (148.88 kiB) Vist 1120 ganger
20140104_201341 (1024x768).jpg
20140104_201341 (1024x768).jpg (152.89 kiB) Vist 1120 ganger
 #438441  av ArildM

Bra det ikke er bare jeg som er perfeksjonist ;)
 #438458  av God

Er god klaring med innsuget og org. fjørbeinstaget, fdfx3 :wink:

Bilde

Bilde

Bilde
 #438487  av Ronnie

Har ikke sånne på min bil , må få meg noe slikt ...ser litt mer proff ut , de har vel og sin misjon og ;-)
 #438498  av God

Ronnie skrev:Har ikke sånne på min bil , må få meg noe slikt ...ser litt mer proff ut , de har vel og sin misjon og ;-)
Staget kommer som standard fra fabrikk på GT4. Reduserer krenging i svingene. Spesielt i høy fart. :wink:
 #438504  av Ronnie

God skrev:
Ronnie skrev:Har ikke sånne på min bil , må få meg noe slikt ...ser litt mer proff ut , de har vel og sin misjon og ;-)
Staget kommer som standard fra fabrikk på GT4. Reduserer krenging i svingene. Spesielt i høy fart. :wink:
Jaja , du vet , bilen min ble ikke bygget for fart og spenning ....den ble bare bygget, jeg gjør bare det beste utav det hehe
 #438511  av fdfx3

[quote="God"]Er god klaring med innsuget og org. fjørbeinstaget, fdfx3 :wink:

Takk så mye for bildene, da er det ikke noe å lurer på lenger. kjøpte du innsug og slikt mustang spjeld? eller har du skaffa spjeld selv?

Kommer bilen til å bli å se på feks gatebil eller lignende til sommeren ? (dersom du blir ferdig til da seff)
 #438512  av God

fdfx3 skrev: Takk så mye for bildene, da er det ikke noe å lurer på lenger. kjøpte du innsug og slikt mustang spjeld? eller har du skaffa spjeld selv?

Kommer bilen til å bli å se på feks gatebil eller lignende til sommeren ? (dersom du blir ferdig til da seff)
Kjøpte kun innsuget. 70mm spjeld kjøpte jeg eksludert hos noen andre.

Det frister å kjøre på frikjøring på gatebil 2014, men vi får se. Først må jeg lære meg bilen å kjenne. Er jo trossalt gjort en del med den siden sist jeg kjørte den. :)

Kan legge ved en liten oppdatering på prosjektet!

Bilen har strøm og alt av det elektriske ser ut til å fungere! Har tillegg sveiset ferdig eksos, men den hang litt for langt nede, så må gjøre noe med den saken. Har montert grøftelys fra en MA70 Supra med braketter og di passa fint i fangeren. Var litt vanskeligheter med å få på plass fangeren igjen, siden grøftelysene stanget mot FMIC'en, men klarte til slutt å lure det på plass. Har i tillegg fullt på olje på motor og girkasse til oppstart. Har laget et basemap til 3SGTE i Electromotive, så det er egentlig bare noen små bagateller som gjenstår, så kan jeg prøve å starte motor å se hvordan det går. :)

Oppdatering kommer..
 #438520  av God

sykoturbo skrev:SÃ¥ bra er lettelsen stor etter litt spagetti?? he he
Ja, men det er forsatt spaghetti ledninger på passasjersiden som må ryddes opp i, men det rydder jeg etterhvert når jeg setter AC-registeret på plass. Skal forresten åpne den og fjerne innmaten for å spare litt vekt. Er kjapt gjort, så hvorfor ikke? :wink:
 #438931  av God

Da kan jeg si med stolthet at jeg har hatt min første oppstart av Celicaen! :D Motoren går fint uten ulyder!

Nå gjenstår det litt små ting her og der, så får vi se hvordan det utvikler seg videre. :wink:
 #438934  av God

Audun F skrev:Gratulerer!

#denfølelsen :mrgreen:
Takker, er veldig fornøyd og det vises godt på denne filmen! :) Det ble desverre den typiske fy-fy iPhone oppløsningen med 240p, men la gå! Film er film. :P

#438939  av Daniel_hoy

God skrev:Takker, er veldig fornøyd og det vises godt på denne filmen! :) Det ble desverre den typiske fy-fy iPhone oppløsningen med 240p, men la gå! Film er film. :P
Gratulerer med oppstart! Skikkelig god følelse etter masse skruing :)

PS :

• 1
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 25