TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Robins ombygging 3SGE til 3SGTE,Godkjent!

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #408312  av Andrepedersen
 
rkarlsen skrev:Begynner med å bytte motor i begynnelsen av neste uke. skal få frem motoren fra hengeren i dag. fått ordna med lån av motorløfter. men blir nok så jeg skrur av traversen og senker alt ned. :D virker enklere med tanke på når jeg byttet clutsj på den sist.(holdt på i nesten en uke!! trangt gitt.)

Blir bra :) Er bare pøs på med bilder !! :)
 #408318  av Ocean Walley
 
rkarlsen skrev:Begynner med å bytte motor i begynnelsen av neste uke. skal få frem motoren fra hengeren i dag. fått ordna med lån av motorløfter. men blir nok så jeg skrur av traversen og senker alt ned. :D virker enklere med tanke på når jeg byttet clutsj på den sist.(holdt på i nesten en uke!! trangt gitt.)
Hvis du enkelt får heist bilen over motoren etter å ha sluppet ned motor med travers kan vell det være enklest (har ikke prøvd).
Men hvis du, som meg, ikke har noe å løfte bilen med, så er det ganske greit å løfte motoren oppover også. Skru av motorluka og de to små dekslene på siden (for å få plass) og bakluka (for å sitte å jobbe fra bagaskerommet), tar deg 5 min. Så tar du ut spindel venstre side og stikkaksler, så girkassa (er god plass nå..) og eksos, så er det bare å løfte opp. Gjort på noen timer.
Men som sagt, jeg har ikke sluppet den ned før, men jeg vil kanskje tro at det er en grunn til at de fleste andre slipper motor ned med travers.
 #408548  av rkarlsen
 
begynte smått i går med å skru av motorlokk, bagasjelokk, luftfilterboks og små div for å gjøre det enklere å demontere i morgen. Blir nok å heise opp bilen å ta den ut under bilen. setter bilen på bukker og heiser ned motoren med motorløfter. Bilder kommer.
 #408564  av lasse
 
Tror det er greiest å ta den ned ja, har aldri prøvd å ta opp, men har tatt motor ned tre ganger i mk2, du trenger ikke ta ned fjærbeina om du ikke vil, bare ta ned traversen først, og skru navene av demperene.
Og belag deg på å måtte kjøpe nye lenkestag, har ikke tall på hvor mange jeg har måttet kappe (tilogmed på min egen bil, og den kjøres ikke på vinteren :shock: ) en ganske håpløs patent Toyota har fått til der...
Husk også å skru ut lokket til bensinpåfyllingen, ellers kommer det til å renne bensin ut av bensintur/retur før eller siden.
Slavepumpa til clutchen kan også være grei å skru av og henge opp under bilen i strips eller lignende, akkurat samme pumpa på gti og turbo, og da slipper du knotet med å lufte clutchen senere, og sølet det blir med bremsevæske som drypper fra slangen når du holder på.

Lykke til :D er ikke så vanskelig som alle skal ha det til :wink:
 #408803  av rkarlsen
 
Noen som har tips om hvem som har ombyggingssett fra digitalt til mekanisk speedometer på turbo gear kasse?

Snakket med TRS Autoteknikk ang dette. de hadde men de skulle ha 2300.- kr for dette.

Noen som har noen tips?

Bygge om den andre måleren til å passe på den orginale gear kassa til NA?

Dreie en hylse å entre på?
 #408804  av lasse
 
Send en PM til "mr2turbo" mener han har delenr liggende til delene, bruk org toyotadeler, slipper unna med mindre enn 2300.
Evt send en Mail til egon (motorimport.dk) han har også stålkontroll på dette.
 #408810  av Mr_Storbrua
 
Tror Mr2_Storbrua har gjort samme jobben. Mulig det står i prosjekttråden hans, eventuelt send en pm til han. Han er nok mer aktiv her inne enn mr2Turbo
 #408843  av rkarlsen
 
Var innom toyota på jessheim og fikk bestillt delene, kom seg på 1050.- kr.
kommer på tirsdag. skal sette inn motor på søndag. Har ikke tid tidligere. skal prøve å få lagt til noen bilder på lørdag.
 #409214  av rkarlsen
 
Fikk satt bilen på alle fire igjen i går kveld. og skulle begynne å koble opp alt av det elektriske i motorrom da jeg støtte på et problem. med ledningen til kjølervifta til motorrom går det tre single ledninger som går til hva jeg tror er luft sensor og varmesensor på katalysator. men det blir igjen en ledning som jeg ikke finner ut hva er, alle er svarte med hvit stripe. Noen som vet hva disse skal til? skal prøve å ta noen bilder i ettermiddag.
 #438716  av rkarlsen
 
Bilen er nå godkjent med 3S-GTE motor.
Nå står bilen på vinterlagring og venter på plussgrader og tørre veier.
Neste blir å få opp hk til å ligge på ca 300 hk.
Lakk, ny eksos, FCD, og intercooler blir neste investering.
 #438795  av inzane2012
 
Jøsses! Forventer å få full rapport på hva du måtte gjøre og hvilke dokumenter som måtte til før den gikk gjennom. Er nok mangen her inne som tar imot all hjelp for kunne få godkjent turbokonversjon.
 #438825  av rkarlsen
 
inzane2012 skrev:Jøsses! Forventer å få full rapport på hva du måtte gjøre og hvilke dokumenter som måtte til før den gikk gjennom. Er nok mangen her inne som tar imot all hjelp for kunne få godkjent turbokonversjon.
Skal se hva jeg klarer etterhvert. :)

Det er egentlig veldig individuellt på hver enkelt person hos BT, men jeg har fått litt hjelp av Toyota også.(ja, det stemmer):)
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9