TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Leigd ut leiligheten vÃ¥r, gÃ¥r nÃ¥ til tvangssalg...

  • Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #439832  av inzane2012
 
er nok det som blir gjort ja, at vi betaler hele den utestående summen i en smekk, og så får han betale tilbake til oss. Du tenker på forliksrådet, og det er planen. Men jeg har ikke noe tro på at vi kommer til å se snurten av disse pengene fra han uansett, og politiet kommer ikke til å gidde å bruke tid og energi på å straffeforfølge han da han ikke har gjort noe kriminellt...
 #439871  av inzane2012
 
ja, det er egentlig 2 måter å gjøre sånt på. Ene er å stevne han til forliksrådet, en "dom" der er gyldig i 10 år, og har han ikke gjort opp for seg innen det, så kan vi forlenge den med 10 nye, det kan vi gjøre inntil han betaler.

Den andre måten husker jeg ikke helt fremgangsmåten på, men det innebærer at vi sender ett formelt krav direkte(her er sikkert namsmannen inni bildet) til denna fyren der vi gir han ei frist på f.eks 3 uker til å ordne opp for seg. Vist han innen den frista nekter, så går saken til forliksrådet, og da kan skjer det som jeg skrev over. Sier han ikke noe, så vil det bli sett på som at han godtar kravet, og det vil det gjøre enten han faktisk får brevet eller ikke.

Men igjen, det er ingenting som fanktisk tvinger han til å betale, for han kan bare utsette og utsette det så lenge han vil. Er som sagt ikke kriminellt å ikke betale husleige, og da kan ikke politiet og rettsvesenet gjøre så mye. Og mtp at vi ikke er di første han har gjort dette mot, så står vi nok sikkert sist i køen for å få penga våres og...