TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Import og registrering av Eurospec mk4 Supra

  • Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #439879  av Anders92
 
Hei. Ser det ligger Supraer ute i et veldig vidt prisspekter på finn.no pr. dags dato. (Kun Eurospec som er aktuelt.)
Den hvite som ligger til 225k fra firma i Moss fikk meg til å tenke tanken om at det kan være gunstig å importere sin egen, og registrere selv (I og med at det antakelig er litt fortjeneste i prisen).

Hvor finner man dem billig? Har sett litt rundt på div engelske sider, og har tidligere hentet M3 i England.
Hvordan blir det å få skilt på den? Noen tanker rundt avgifter?

Mye forskjell i pris ved å hente fra England med rhd, VS. andre land med lhd?
Bilen skal være eurospec og manuell.

Kom med tips. Er helt grønn.

- Anders.
 #439884  av Zepticon
 
Pris består av noen få komponenter:
- Kjøpspris
- 25% MVA
- Engangsavgift
- Vrakpant
- (Transport)

Vrakpant, og Engangsavgift er "fast", basert på bilens data. For en MK4 Supra, uansett om det er UK, US eller EU er det vell dette:
- Volum: 2997 ccm
- Effekt: 206 kW
- Vekt: 1540
- NOx: 150 (basert på vegvesnets regler)
- Vrakpant: 2400kr

Dette kommer på totalt 52 925 for en 1996 model, og 48 332 for en 1994 model. Her spiller bruksfradrag inn, men det er snakk om små summer, så det er etter min mening ikke verdt å kjøpe en gammel bil, fordi forskjellen mellom en tidlig og sen utgave er under 10.000.

Så kommer kjøpspris og MVA. Og det er dette som gjør UK bilene billige. Om du betaler 130 000kr for bilen i UK, så blir totalpris på 215 000kr med skilt.Om du kjøper en i Tskland til 250 000kr, så blir det totalt 365 000kr.

Lav kjøpspris, og derfor også lav MVA er det som gjør UK biler så billige.
 #439888  av ArildM
 
Sjekk ebay.co.uk eller http://www.carandclassic.co.uk

Ellers er jeg litt uskker på hva du mener med lav MVA? Skal ikke betale MVA dobbelt opp, dermed skal MVA trekkes fra når du fører varen ut av landet? Eller er jeg helt på bærtur?
 #439889  av Zepticon
 
ArildM skrev:Sjekk ebay.co.uk eller http://www.carandclassic.co.uk

Ellers er jeg litt uskker på hva du mener med lav MVA? Skal ikke betale MVA dobbelt opp, dermed skal MVA trekkes fra når du fører varen ut av landet? Eller er jeg helt på bærtur?
Du betaler MVA på import. Altså, om du kjøper en bil i UK til 100.000kr, så må du betale 25.000kr i MVA når du passerer norskegrensen. Om bilen koster 250.000, må du betale 62.500 i MVA når du passerer grensen. Dersom bilen selges av en forhandler i UK, kan dere bli enige om refundering av engelsk VAT når du forlater UK (gjelder i hovedsak ny-import). Siden det ikke er VAT på privatsalg, så får du da ikke noe tilbake om du kjøper privat :)
 #439890  av Inz4ne
 
Mener vel at siden kjøpsprisen er lav så blir mva summen lav, selvom satsen er den samme.