TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • MR2 Turbo

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #440279  av MR2TURBO300
 
Hei!

Har fått et problem med MR2en. Flere ganger på vei hjem fra jobb når jeg testa å gi full gass, så hang gassen seg opp etter jeg hadde sluppet den. Når jeg satt bilen i fri så rusa den til turtallsperra før den gav seg igjen etter noen sekunder. Siste gang like før jeg var hjemme tok jeg et siste pådrag og da skjedde det samme igjen. Jeg satt bilen i fri og bremsa til stilleståenede og bilen gir bare full gass. Slo av motoren og alle tre gangene jeg prøvde å starta den igjen rusa den med en gang opp til turtallssperra.

Det gav seg etter jeg pumpa gassen litt før jeg starta den igjen. Tips på hva jeg kan gjøre eller hva som er problemet?

Takk for hjelp.
 #440281  av Makk
 
Gasswiren henger, pedalen henger under dashen eller gasspjeldet bakpå motoren.

spjeldet står midt oppå motoren så er lett å kontrollere at det gjør som det skal. Trekk det bakover og slipp. Det skal gå rett i null med hard kraft... sjekk returfjæra der etc

Koble av wiren bak å få en kompiss til å trekke i den mens du bruker pedalen. Den skal gå lett.

Pedalen under dash... inspiser at ingenting er løst eller ligger i veien og at den går slik den skal. full pedal med avkoblet wire vil gi en pekepinn. Den skal gå like lett i retur mens din venn drar i wiren.

Gjør gjerne alt med motoren av :D
 #440283  av MR2TURBO300
 
Makk skrev:Gasswiren henger, pedalen henger under dashen eller gasspjeldet bakpå motoren.

spjeldet står midt oppå motoren så er lett å kontrollere at det gjør som det skal. Trekk det bakover og slipp. Det skal gå rett i null med hard kraft... sjekk returfjæra der etc

Koble av wiren bak å få en kompiss til å trekke i den mens du bruker pedalen. Den skal gå lett.

Pedalen under dash... inspiser at ingenting er løst eller ligger i veien og at den går slik den skal. full pedal med avkoblet wire vil gi en pekepinn. Den skal gå like lett i retur mens din venn drar i wiren.

Gjør gjerne alt med motoren av :D
Takker for svar! :)
Må prøve å få sett på det i morgen. Kan ikke kjøre med den slik den er nå. Ble skremt :roll: