TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Corolla AE92 GT-i prosjekt.

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #438994  av ArildM

Takk, den beskrivelsen skal jeg ta med meg :)
Skal uansett kjøre den inn på 4hjulskontroll, bare litt usikker på hvor mye peiling et vanlig bilverksted har på justering av coilovers :) Så lenge jeg får grovjustert det selv, så fikser vel en vanlig 4hjulskontroll resten :)
Må vel spørre biltilsynet om tillatelse til å sette på coiloverene først, har jo TuV papirer på det så.
 #439005  av 3rlend

coilovers er jo fremdeles bare en demper bare med justerbar høyde og stivhet :P
camber gjør du oppe på tårnet, er nada problem, verkstedet ser jo alle gradene og regner med de som jobber der ikke er dumme :P
spissing og caster justerer de "i full fart" også :)
 #439009  av ArildM

Joda, absolutt, problemet er jo bare å få den vektet korrekt i alle hjørnene. DVS korrekt høyte på hver enkelt demper. Er den ene høyere enn den andre blir vekta feil på hvert enkelt hjul.
 #439095  av <RuPerT>

Noen som vet hvor eller om man får tak i short shift til bilen min? :)
 #439268  av <RuPerT>

noen som vet? :)
 #439322  av <RuPerT>

Den nr 2 va altfor vanskeli :P Nr 1 var feil årsmodell. men skal sjekke litt mer. :)
 #440294  av Phinex

Hehe, lette litt etter short shift til min, endte opp med at jeg kappa spaken og sveisa på nye gjenger fra en bolt :P
Funker fett fra 1-4 gir :P
 #440296  av David

ArildM skrev:Takk, den beskrivelsen skal jeg ta med meg :)
Skal uansett kjøre den inn på 4hjulskontroll, bare litt usikker på hvor mye peiling et vanlig bilverksted har på justering av coilovers :) Så lenge jeg får grovjustert det selv, så fikser vel en vanlig 4hjulskontroll resten :)
Må vel spørre biltilsynet om tillatelse til å sette på coiloverene først, har jo TuV papirer på det så.

er jo ikke direkte lett å vektjustere en bil uten noe å veie den på...
 #440302  av ArildM

Nope, vet du av noen som har vekter man kan få lånt da?
 #440360  av <RuPerT>

Har fått tak i ny,nesten rustfri bakluke nå. Tror bilen snart blir tatt ut av hiet så man kan begynne montering av alt snadderet :)
 #440678  av <RuPerT>

I tillegg til en tilnærmet rustfri bakluke, så fikk jeg nappet med meg: baklykter,radiator og hatthylle. Skal hente mere greier fra samme bil da det var mere deler som var penere og mer iorden en mye jeg har på min. :)

Så nå får jeg endelig ordnet med vannoppsettet på bilen, slik at det ser mest mulig originalt ut. :)
 #441636  av <RuPerT>

Noen som vet om man kan måle volten i pluggen til solenoiden til vvt på silvertop?
Den har konstant + spenning, som den skal ha, men tror ikke denne får jordinga når nåla går over 4500rpm...
vet at solenoiden virker og alt slår inn. Men kan man måle på + og - i pluggen bare ved å ruse motorn?
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7