Hei alle, ble ny bil på meg i går Starta dagen 05:30 med fly til Torp 07:00 for å hente en Carina TA12 1974modell, hadde fra før av fått litt bilder og greit med detaljer på bilen på TSCN forumet. Dette er en gammel Tromsøbil, noe som betyr at den ikke har sett så mye salt i sitt liv, så her er det overraskende lite rust! TA12 chassiet er søsterchassiet med den langt mer attraktive TA22, men jaggu er TA12 ikke dum den heller. God å kjøre, og relativt stille i kupe mtp alder. Kunne ha tenkt meg 4age eller 2tg og t50 på sikt, men vanlig 2t motor er greit nok som en cruiser.
Eneste bruken jeg fikk for alt verktøyet jeg hadde med meg på turen var for å legge om fra 30års gamle knast-piggdekk på stålfelg og om til nyere sommerdekk på alufelg! Mange som spurte om jeg turte å kjøre så langt med en så gammel bil, usett! Men hvorfor ikke? Mindre å få feil på, enkelt å fikse om noe skulle gå feil
Første pitstop på Hof, sjekke olje, fylle opp tanken, etterstramme hjulboltene:
Etter dette kjørte vi hele veien til Elverum før vi stoppa igjen, spiste burger der og kjørte resten av veien hjem. Målte bilen til 0,65 på mila i snitt på langkjøring Ikke ille for en gammel bil
I dag har jeg dekket bilen med WD40, fått ruta på førersiden inn i sporene den skal i slik at den går skikkelig igjen, luftet og sjekket under alle mattene (null rust!), polert krom og tatt litt anna småtterier. Moro med veteran igjen
Bilder:
Medfølgende setetrekk:
I spyjævlig grønnfarge
20 år mellom disse to:
Har skjedd litt på den tia!
Ikke strøken:
Men utrolig bra for rust! Mye småtterier her og der som gir bilen karakter
Var litt fuktig under gummimattene som var i bilen, så jeg tok de ut og dama ordna nye matter fra den gamle stuematta vår:
Ble ganske fresht? Med gammel bil kan du gjøre akkurat hva du vil
Interiøret er veldig helt og pent, faktisk ikke sagt hull til høyttalere, for det er ikke en gang radio i den!
Perfekt og sjeldent å se et urørt interiør i en så gammel bil.
Mye småsår her og der:
Men kul som bare pokker:
Ikke minst urestaurert, så dette er ærlige bilder, ikke jukset med tektyl og gugg rett på rusta:
Dama sier at 1000metringene og takgrinda må av:
Hva tror dere?
Vurderer å sende den til Latvia og få den strøken, i så fall var lakkvalget klart fra fruen sin del; Marrakesh brown slik som Daniel sin MR2:
Så vi får se hvor dette bærer hen
Eneste bruken jeg fikk for alt verktøyet jeg hadde med meg på turen var for å legge om fra 30års gamle knast-piggdekk på stålfelg og om til nyere sommerdekk på alufelg! Mange som spurte om jeg turte å kjøre så langt med en så gammel bil, usett! Men hvorfor ikke? Mindre å få feil på, enkelt å fikse om noe skulle gå feil
Første pitstop på Hof, sjekke olje, fylle opp tanken, etterstramme hjulboltene:
Etter dette kjørte vi hele veien til Elverum før vi stoppa igjen, spiste burger der og kjørte resten av veien hjem. Målte bilen til 0,65 på mila i snitt på langkjøring Ikke ille for en gammel bil
I dag har jeg dekket bilen med WD40, fått ruta på førersiden inn i sporene den skal i slik at den går skikkelig igjen, luftet og sjekket under alle mattene (null rust!), polert krom og tatt litt anna småtterier. Moro med veteran igjen
Bilder:
Medfølgende setetrekk:
I spyjævlig grønnfarge
20 år mellom disse to:
Har skjedd litt på den tia!
Ikke strøken:
Men utrolig bra for rust! Mye småtterier her og der som gir bilen karakter
Var litt fuktig under gummimattene som var i bilen, så jeg tok de ut og dama ordna nye matter fra den gamle stuematta vår:
Ble ganske fresht? Med gammel bil kan du gjøre akkurat hva du vil
Interiøret er veldig helt og pent, faktisk ikke sagt hull til høyttalere, for det er ikke en gang radio i den!
Perfekt og sjeldent å se et urørt interiør i en så gammel bil.
Mye småsår her og der:
Men kul som bare pokker:
Ikke minst urestaurert, så dette er ærlige bilder, ikke jukset med tektyl og gugg rett på rusta:
Dama sier at 1000metringene og takgrinda må av:
Hva tror dere?
Vurderer å sende den til Latvia og få den strøken, i så fall var lakkvalget klart fra fruen sin del; Marrakesh brown slik som Daniel sin MR2:
Så vi får se hvor dette bærer hen
- 2002 Toyota Caldina GT-Four N-spec
- 2004 Toyota MR2 SMT PGP
- 2006 Toyota Rav4
- 2004 Toyota MR2 SMT PGP
- 2006 Toyota Rav4