TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • papirer pÃ¥ ommbygging av mr2 na til turbo

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #440461  av marlboro1310
 
Chassi er samme, og understell\brems er sammen innenfor revisjonene, dvs en 1991 GTi har samme forutsetninger her som en 1991 MR2 GTS, i 1997...vel det er nesten godt gjort å ha en 1997 MR2 GTS :) hva angår bekreftelser ifra Toyota Norge, det var iallefall før som å slå på en murvegg.
Nå har jo årene gått, og det kan kanskje være at de har fått litt ny fokus etter lanseringen at GT86, kanskje de har nye personer i rette stillinger, det skader ikke å forhøre seg. Nei blir du vant med å få uansett når det er snakk om slike prosjekter...
 #440463  av Nilsen
 
Får prøve litt i tyskland å se hva jeg kan få tak i,,,som hva jeg finner ut at så er at betegnelsen sw20 (som er karosseribetegnelsen på begge mine) er det som angir karosseri, så lenge de er like burde det holde men nei her må det fremlegges sakkyndig dokumentasjon...
 #440464  av Makk
 
Rev 1 & 2 3sge modeller har samme dobbelstemplede caliper foran som 3sgte modeller, rev 3 (93+) har større caliper foran, men samme caliper på alle turbo bak.

er bare 5fse som har singelstempel mener jeg

rev 1 er 89-91, rev 2 er 91-93

På rev 2 ble det gjort forandringer i understell pga den var "for rå", annet understell, større foringer, større rollbars, armene er annerledes, det ble videreført på alle rev fra 2, annen geometri rett og slett.. Du må ha komplett donorbil egentlig! eller forberede deg på en gigantliste for deleinnkjøp, å dem må sikkert alle være originale, bruke delphi erstatningsdeler går heller dårlig med den BT gjengen :S

rev 3 har ekstra forsterkinger på dempertårn bak.

ellers bare kosmetisk, rev 5 har speed flaps foran, montere dem er da alltids greit.

Dvs for en slik motor må nok alt av "upgrades" gjennom revisioner være med.

Noen må gjerne korrigere meg viss jeg skivebommer, men jeg tror at det jeg skriver er mye godt :)
 #440518  av rkarlsen
 
Nilsen skrev:Får prøve litt i tyskland å se hva jeg kan få tak i,,,som hva jeg finner ut at så er at betegnelsen sw20 (som er karosseribetegnelsen på begge mine) er det som angir karosseri, så lenge de er like burde det holde men nei her må det fremlegges sakkyndig dokumentasjon...
Send mail til Toyota og hør om de kan sende deg delenr på hjuloppheng og bremser på NA og Turbo.
Husk å legge med skiltnr på begge bilene, samt at dette må vise årsmodell på motoren du skal godkjenne.

Var i hvertfall dette jeg måtte ha når jeg godkjente bilen min.
 #440519  av rkarlsen
 
ArildM skrev:Hvorfor i alle dager skulle Toyota lage et tykkere karosseri på Turbomodellen vs non turbo? Det må da tilsi at de hadde to forskjellige chassi i produksjon side om side med hverandre? Jaggu ikke enkelt når man får slike spørsmål.
Du får sende en mail til Toyota i tyskland eller noe slikt, høre om de kan bekrefte at det er samme Chassi i alle SW20. Toyota Norge tviler jeg på er behjelpelig. Dessverre.
De mener kun at de trenger bevis på deleliste at hjuloppheng og bremser er likt iforhold til NA og Turbo.
Knota sinnsykt mye med dette når jeg godkjente MR2-en min.

Men nå er den godkjent så jeg venter bare på å få den ut av vinterlagringen. :D