Ja. Er du noe over middels intelligent så går det fint
Du må ha : bremsevæske, skrutvinge, en stang som passer mellom setet ditt og bremsepedal, verktøy for åpning av vinkelsliper og det er lurt med nye klosser bak.
Merk. Skrutvinge og vinkelsliperverktøy trengs kun om du bare bytter ene caliperen men vil bytte klosser på begge sider.
Step 1 : plasser stanga mellom setet å bremsepedalen slik den blir presset ett par centi inn. Bruk setets regulering til dette. Dette forhindrer at bremsereservoiret tømmer seg når du jobber å du slipper helvettesjobben med å lufte opp master sylinder og abs pumpe.
Step 2 : demonter hjul bak, fjern alle dingsee på caliper, klosser, wire for håndbrekk (om det går på caliper her. Usikker men jeg tror det) og skru opp bremseslangen fra caliperet. Litt væske vil renne fordi du har satt trykk på systemet. (Du stenger reservoiret med stanga som nevnt tidligere. Det skaper vakuum og da renner det ikke ut
Step 3 : demonter ramma til klossene og puss den godt ned med stålbørste. Sett den inn med copaslip og monter den tilbake. Sjekk glideføringene. Dem skal gå lett (dem holder caliperet og kan pendle) viss ikke kan du ta dem ut å slipe dem å fylle dem med grease.
Evt så medfølger nye rammer og klips. Det gjorde det med meg
Step 4. Pusle sammen klossene på rammene å sett på det nye caliperet. Det skal være litt tight fit men det skal gape rett over. Monter wire for håndbrekk og sett på igjen bremseslangen.. bruk nye kopperringer på banjoen. En på hver side.
Step 5 optional : om du dkal bruke opp igjen andre siden, ta av caliperen uten å skru av slangen. Så legger du verktøyet for vinkelslipern i sporet du ser på stempelet i caliperen og klemmer skrutvinga over. Så skrur du stempelet innover mens du følger på med press fra skrutvinga. Ta nye tak etter behov.
Step 5.5 eller 6 : Du trenger en kompiss for nå skal du lufte bremsene dine... Lag tio en plastflaske med slange som passer på luftenippelen som stikker ut av caliperet og trykkden innpå... så får du din slave tio og sette seg inn i doningen å fjerne stangen som holder bremsen. Deretter åpner du caliperens lufteskru og ber han pumpe på bremsa. Gå fram avogtil å etterse at du ikke tømmer reservoiret for væske! Når du ikke lenger ser luftbobler i slangen på væska som kommer ut, steng luftinga midt i mens foten hans er på vei innover... det sikrer maks pedalrespons
Repeat på alle hjul for og skifte væska om du vil. Start med høyre bak.