TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Hjelp ;)

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #437663  av adrian forland
 
har feil kode 52 på mr2 mk2 91mod. lurte på om noen kue sim meg hva det er og hvordan jeg fikser det ;)
hade væert kjempe takknemlig :)
 #437669  av lasse
 
Kode 52 er bankesensor det, sensoren sitter på blokka på innsug siden, lettest å komme til fra undersiden.
 #437786  av odinpodin
 
Jeg ville ha sjekket etter irr på tilkobling og prøvd å resette ECU først og se om feilen kommer igjen, da den sensoren er dyr...
Eneste funsjonen den har er vel å kutte om den merker tenningsbank?
 #440992  av FireWalk
 
Den er faktisk aktivt i bruk av ECU hele tiden i å sette optimal tenning. Det finnes en adapter som gjør at man kan bruke GM sensorer som visst nok skal fungere fint på disse bilene og til under halve prisen.
Men med mindre man har planer om å bytte denne sensoren ofte så ville jeg holdt meg til orginal.

Feil kode 52 vil ligge inne når sensoren registrerer kraftig nok bank til at hjernen går i nødmodus. Prøv å ta ut 7,5 amp sikringen til ECUen i motorrommet, vent 10 sek og sett den inn igjen. Er du heldig forsvinner koden. Er du uheldig er sensoren ødelagt (de tåler ikke mye).

Uansett må du finne ut hva som gjorde at du fikk dette problemet i utgangspunktet. Det er ikke vits i å sette inn en ny sensor også ødelegger du den igjen på første turen.

Sjekk følgende:

Coilwire (fra coil til fordeler)
Tennplugg-kabler (mål motstand og sjekk at det ikke er sporadisk brudd)
Demonter fordeler og se etter fukt i denne. Bytt ut komponenter om den er slitt.
For sikkerhetskyld: ta ut og sjekk at tennpluggene ser OK ut.

Det er et vanlig problem at fukt kan komme inn i fordeler og forårsake feiltenning etter kraftig regnvær eller motorvask.
 #441106  av adrian forland
 
takk for mye hjelp :) jobber offshore så mye gjøre no når komer hjem :P abs sensor og clhutc og driv reim og eu godkjenig helldusten :P hehe takk for mye hjelp:)