TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • mr2 mk1 "gatebil" (na motor bygg)

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #439740  av ArildM
 
Bra :) Specs på de kammene der da?
Samme situasjon med blacktoppen med Tomei kammer, men tomgangen hos meg er helt fin :)
 #439814  av steffen karlstad
 
ArildM skrev:Bra :) Specs på de kammene der da?
Samme situasjon med blacktoppen med Tomei kammer, men tomgangen hos meg er helt fin :)


264 kammer. Klarer ikke få tps riktig justert.
 #439815  av ArildM
 
Samme som mine, bør egentlig gå an å få til tomgangen. Tror faktisk ikke jeg justerte TPS i det hele på BT.
 #440016  av steffen karlstad
 
Da er tps juster og motor får ok på ca 1200rpm.
Slik jeg ser det er det flere grunner til at den har noe hard gange. 3 bar grunntrykkk, ca 13grader tenning når diagnose er jumpet og kammer justert til max overlapp iht tomei sine mål så blir det ikke helt som orginalt. har orginal ecu så sånn ble det. har man sprut kan man endre dette men dette er en gatebil og ikke banebil.

Bremset bilen i går og testet med og uten t-vis. best med t-vis.
ved første drag slik jeg leverte den fikk vi 60nm og 70hk på hjula.

fikk opp bensin trykk og tenning endte det på ca 165nm og 145hk på hjula. rimlig fornøyd med fult moment fra 3500 og helt ut.
orginalt bremser man 100hk på hjula om alt er ok.

med bare kammer er det oppgitt hjul effekt på 125hk.
med kammer og høyere kompresjon hjul effekt 135hk.
med kammer og komresjon og porting hjul effekt 145hk

alle disse tallene er fra tomei med 264 kammer og stock ecu så imponerene at det stemmer.


takker underground garage for og lure ut 10hk og masse moment med porting.
Sist redigert av steffen karlstad den 06 mar 2014 12:54, redigert 1 gang totalt.
 #440021  av ArildM
 
Høres ut som en meget fin oppskrift på en potent 16v motor :)
Effektkurven og momentet var jo jevnt og fint, ikke noe store endringer når TVis slo inn heller.
Dette er jo i samme området som en standard 20v motor yter på hjul etter de målingene jeg har sett :)
 #440042  av David
 
det heter underground garage, ikke racing.

dersom du hadde kjøpt de ventilene jeg anbefalte, ville vi henta minimum 5hk til uten ektra kostnadd.

med et sprut og litt mer turtall, men da må du kjøpe deg stivere ventilfjører, så anslår jeg 160hk på bakhjula
 #440052  av steffen karlstad
 
David skrev:det heter underground garage, ikke racing.

dersom du hadde kjøpt de ventilene jeg anbefalte, ville vi henta minimum 5hk til uten ektra kostnadd.

med et sprut og litt mer turtall, men da må du kjøpe deg stivere ventilfjører, så anslår jeg 160hk på bakhjula

hvilken ventiler :?: ..

vi får se ettervært. hele poenget med bilen er at ikke noe skal synes og at med og sette på orginale dempere evt eksos så er det bare dra på visning.
bruks bil når jeg ikke gidder kjøre touranen. bane bil har jeg, men får se. styre enhet endring og ledningsnett osv er dritt og stå reparere på i hellas eller på nurburgring.. er også blitt mangel på eu kontroll vis det er modifisert.
orginalt er best når man er ute og reiser med bil. den hvite

monterte orginale litt omsveiset tte eksos fra en mk3 mr2 før bremsing, så det er toyota merket og kun i 2 tommer så det er stoppe/eu/vegvesen venlig det også.
 #440053  av ArildM
 
Liker tanken med å holde det så originalt som mulig.
Bør jo gå ganske greit sånn som den er nå også :)
 #440735  av steffen karlstad
 
I mangel av at den hvite trackday bilen er klar. Enormt mye på jobb. så fikk jeg montert på grønne mk1.
Greit få testen den på bane også før nurburgring turen i påsken.

-yellowstuff klosser
-ebc racing bremde væske
-10-60w gulf racing olje

men med 10 år gamle gate dekk og orginale stoler/ratt er det ikke mye jeg kan stille opp med men er kjøre kåt
 #441352  av steffen karlstad
 
Vellykket pp trackday sist helg så i påsken går turen igjen til nurburgring for kjøring og pils;)