TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Mr2 Mk1 caliper bak i Norge?

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #441421  av Freebird
 
Hei.

Jeg må ha nye calipere til min Mk1 Mr2 bak og i den forbindelse lurer jeg på om noen vet om noen i Norge som selger disse? Alternativet er å bestille fra Twosrus, men de skal ha hele $ 150 i frakt, noe jeg synes blir unødig mye hvis jeg kan slippe unna med samme prisen for nye calipere i Norge. :)
 #441422  av ArildM
 
Din lokale bildelebutikk? Toyota? :-)
 #441426  av Freebird
 
ArildM skrev:Din lokale bildelebutikk? Toyota? :-)
Mja, jeg har sjekket nettsidene til både Meca og Mekonomen. Ingen av dem har listet calipere bak, men jeg bør vel ringe dem når de er åpen igjen. Jeg regner med at min lokale Toyota-forhandler, Jæger kan skaffe, men da regner jeg med prisen er rimelig stiv. Jeg har også sendt en forespørsel til Japsedeler.no, men tenkte det uansett kunne være verdt å spørre her inne. Noen må vel ha vært på jakt etter dette før meg. :-)
 #441431  av Inz4ne
 
Mulig bilxtra kan skaffe, står skaffevare på sidene dems. mener jeg å huske.
 #441439  av ArildM
 
Får som regel gopriser på toyota jeg :-) hvis ikke blir det twosrus eller bildeler stjørdal :-)
 #441441  av Freebird
 
Inz4ne skrev:Mulig bilxtra kan skaffe, står skaffevare på sidene dems. mener jeg å huske.
Det er absolutt en mulighet hvis jeg ikke finner noen andre. Skal høre med dem. Takk for tips. :)
ArildM skrev:Får som regel gopriser på toyota jeg :-) hvis ikke blir det twosrus eller bildeler stjørdal :-)
Jeg kan jo selvsagt høre med dem før jeg avfeier dem helt. :)
 #441444  av Inz4ne
 
Vet, med sikkerhet at bilxtra har overhalingskit iallefall om det kan være aktuelt for din del.
 #441448  av mr2pondus
 
Mener å huske at bakcalipere koster like mye som afgansk hamsterbacon. Hinsides pris. Aftermarket parts er nok å foretrekke. Sjekk ebay.co.uk. Mye bra fra england
 #441451  av ArildM
 
Mener jeg betalte rund 3 lapper for 10 oljefilter og bakre calipter på sw20en. Koster kanskje litt men det er mulig original delene kan være litt bedre?:-)
 #441458  av Makk
 
Bestill isammens med en hau andre deler. Da blir frakta "justified" du finner sikkert noe annet du gjerne skulle hatt/skiftet :)

Sparte sikkert 15k kontra å kjøpe her til lands da jeg skiftet alt understell/brems på min :)
 #441465  av Freebird
 
mr2pondus skrev:Mener å huske at bakcalipere koster like mye som afgansk hamsterbacon. Hinsides pris. Aftermarket parts er nok å foretrekke. Sjekk ebay.co.uk. Mye bra fra england
Høres riktig ut det. Eneste pris jeg har funnet i Norge til dags dato er Bilxtra som skriver 2500,- stk. På sin nettside. Da blir faktisk Twosrus en del billigere til tross for dyr frakt. :)
Makk skrev:Bestill isammens med en hau andre deler. Da blir frakta "justified" du finner sikkert noe annet du gjerne skulle hatt/skiftet :)

Sparte sikkert 15k kontra å kjøpe her til lands da jeg skiftet alt understell/brems på min :)
Det har du nok rett i og jeg skulle absolutt ønske jeg hadde den muligheten, men dette er ikke et prosjekt hvor jeg har utømmelig med penger så jeg må ta ting litt etter litt. :wink:

Jeg skal få sjekket litt nå den kommende uken og lover å holde dere oppdatert. :-)
 #441471  av Makk
 
Om det er et prosjekt å det ikke haster, så hadde jeg ventet til sommeren når alle feriepenger sprenger bankkontoer så er det bare å spare i vei :D
 #441513  av Freebird
 
Da er nye calipere bestilt. Jeg ender på ca. 3700,- for begge caliperene og klosser. Dette er da med forholdsvis gode rabatter gjennom jobben. :)