TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • 4age stÃ¥tt stille lenge hva bør byttes

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #442283  av Inz4ne
 
Hei, har i den hvite mr2 mk1en min en 4age bluetop som har stått stille i 4 års tid, nå skal denne motoren over i en annen MK1, som har fått rådebank, nei ikke min, hva bør byttes for å unngå å få problemer med motoren som skal inn?
 #442286  av ArildM
 
Sjekk om den snurrer, sjekk kompresjon, bytt olje, tenningsdeler, tut og kjør? :)
 #442287  av Inz4ne
 
Starter og går, og høres sånn passe grei ut, kanskej noe mye tikking fra ventiler, bør vel isåfall justeres, regreim finnes det ikke info på når er byttet sist, så denne bør vel tas samt oljepumpe og oljefilter, er det et eget innvednig filter til pumpa som også burde byttes kanskje? Muligens vannpumpe også? Blir dumt og bruke mange timer på å bytte motor også raser den igjen med en gang :P Men skal sjekke om det holder å bytte lagre på den med rådebank i første omgang.
 #442290  av ArildM
 
Spørs jo hvor mye en skal legge i det.
Jeg flytta jo Silvertoppen rett over og kryssa fingrene, varte i 2-3mnd så fikk jeg rådebank i den (bytta bare servicedeler som regreim og vannpumpe).
Neste motor demonterte jeg og fikk Cylmo til å gå gjennom, ble rundt 30lapper for totaloverhalt motor, håper den varer i noen år :) Bytta både stempler og hona opp og rådelager og, ja lang liste :) Er vel sil før oljepumpa om du tar av bunnpanna, men da må den limes igjen, så det er litt jobb. Metallsil så du kan ikke gjøre så veldig mye med den uansett. Tar du av bunnpanna kan jo stempelringer og rådelager være greit å bytte. Ellers er jo servicedeler som regreim/vannpumpe og sånne ting greit å ta når du først er ute med motoren, er litt bedre plass da :)