TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Myklebust sin Starlet KP61

  • Skryt, prat og kommentarer.
Skryt, prat og kommentarer.
 #442773  av Myklebust
 
Njaa.. Må sei eg ikkje tenkte stort over det då Holger sa frå at han hadde diff. Så der var eg nok for snar ja. Om du meiner det ikkje er vits å bytte stikkakslinger så gjer eg ikkje det. Å leite etter ny diff blir nok også ganske uaktuelt. Sjeldne som "tenner på høna" og eg kan ikkje lange ut meir penger på KP uansett :(

Veldig kjedelig! :roll:
 #442774  av tojo2
 
pffft sjelden. tok 5 min. å finne . sender pm
 #442776  av Myklebust
 
Oi! No venter eg spent! :shock:
 #442777  av Myklebust
 
Takker for link, tojo2!

Her kan det jo vere en mulighet! Spørs kva han skal ha for diffen. Eg kjøper ikkje heile bakakselen, så han må i tilfelle skru den ut.

Sender han ei melding ang. KE70-diffen! :)
Sist redigert av Myklebust den 06 jun 2014 23:19, redigert 1 gang totalt.
 #442834  av Myklebust
 
Skrudd av tabbediffen. Står no med mellomakselen på golvet og tomt diffhus. Klar for transplantasjon om eg finner riktig diff.

Har tenkt litt att og fram på kva eg skal gjere med bilen. Stod mellom å skru av alle deler av interesse for så å vrake bilen, selge bilen som prosjekt eller vente på endå en diff og prøve igjen. Har valgt å leite etter diff.

Alt står klart, så det er berre å skru den sammen igjen seinere en gang. Bruksverdien av bilen blir langt større enn det eg kan få for vrak og deler. Så durer på.

Har vore i kontakt med han du linka til først, tojo2. Han vil helst selge alle KE70-deler samlet, og det blir uaktuelt for min del. Sa til han at eg er interessert i diffen om han ombestemmer seg.
Vedlegg
DSC_0358 2000px.jpg
DSC_0358 2000px.jpg (1.32 MiB) Vist 15685 ganger
 #443250  av Myklebust
 
Til salgs: 5000kr eller bud!

Kan montere gamle diffen så bilen kan trilles opp på henger.
 #443416  av Myklebust
 
Har montert gamle diffen igjen og bilen triller på alle fire! :)

Visning på den i måra. Er en som må køyre et stykke med henger for å sjå på den, så eg rekner nesten med salg. Om det går skeis så er det en anna kar som vil hente til helga. Har fått en god del respons på annonsa! 8) Billig KP61, sjølv uten diff.

Lada opp batteriet, så klukka motoren i gang som før.

No når eg har fått den på bakken igjen er det litt vemodig at eg ikkje fikk i stand diffen. Når man ser den står der, tilsynelatende heil og i orden, så får man litt ekstra lyst til å køyre go-karten sin en tur :cry:

KJEKK LITEN TASS!! :D

Skal oppdatere korleis det går med visningen.
Vedlegg
DSC_0688 2000px.jpg
DSC_0688 2000px.jpg (1.37 MiB) Vist 15608 ganger
DSC_0706 2000px.jpg
DSC_0706 2000px.jpg (1.39 MiB) Vist 15608 ganger
 #443488  av toyotakp61
 
Vi tar den me oss uansett på lørdag vi så;)
 #443622  av Myklebust
 
Då var bilen solgt! Og det til rette folka! Er en kompis av toyotakp61 som kjøpte bilen :) Planen deira er å først få den på veien (så den kan brukes på jobb i måra!), for så å senke, få på skikkelige felger og videre restaurere bilen til topp stand!

Så eg er veldig fornøgd med salget! :D Litt trist er det, men det er godt at bilen går til skikkelige folk!

Må dele at nye eigeren hadde kjøpt matchende solbriller til bilen! 8) Viser litt av entusiasmen! Bra! :mrgreen:
Vedlegg
DSC_0845 2000px.jpg
DSC_0845 2000px.jpg (1.71 MiB) Vist 15556 ganger
Sist redigert av Myklebust den 13 mar 2016 18:20, redigert 1 gang totalt.
 #443630  av ArildM
 
Alltid kjekt når man sitter igjen med en følelse at bilen kommer til å ha det bra videre :)
 #452715  av Myklebust
 
Løp og kjøp! :) http://m.finn.no/car/used/ad.html?finnk ... Id=3888003

Er blitt ekstra japaneeeeese siden eg hadde den! Hadde kjøpt den tilbake om den var nærmere :lol:
 #452724  av ArildM
 
Hehe, det er den du hadde det der ja :) Ikke så lenge siden den dukka opp på Finn.no på nettbrettet :)
 #452731  av toyotakp61
 
Dævven den har bytta mye eier i det siste, toyo, myklebust, kompissen min, han vi solgte til i Hamar, og nå selges den fra moelv :P
 #452735  av Myklebust
 
SÃ¥pass? FÃ¥r kalle det ei seiersrunde? :lol:

Virker som dette er en bil folk har lyst på (særlig når den er billig), men så er det akkurat for mykje problemer til å få den "just right", så en selger den heller. Veldig synd egentlig. Den styggblåe fortjener å rulle videre!

Ser forresten ut som dei har tatt vekk Celica-leppa foran! Forstår ingen stripskunsten min??
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10