TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • godskjenning av trd gt2000 widebody kit

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #428849  av ArildM
 
Beklager om jeg spør dumt, men trenger man å godkjenne det?
 #428852  av Emil_L
 
Er ikke bilens dimensjoner innskrevet i vognkortet? Endrer vel noen cm med widebody?
 #428862  av ArildM
 
Tror ikke du får noe problemer pga widebodykittet, tviler på at om du blir stoppet i teknisk så vil de automatisk se at bilen er alt for brei kontra org bil :wink:
 #428867  av inzane2012
 
rimelig sikker på at du ikke må godkjenne det da bilens bredde er fra speil til speil, og TRD kittet tror jeg ikke bygger ut lenger enn det speilene stikker ut...
 #434531  av rkarlsen
 
sendte mail til BT ang det.

MÃ¥ faktisk godkjenne det, men er litt avhengig mtp hva slags bil det er snakk om samt hvor bred den skal bli/er.
 #434567  av mr2storbrua
 
Nå er det jo ikke alltid BT er enige med seg selv da... Så lenge du ikke endrer på bilens dimensjoner så skal det ikke være nødvendig å godkjenne.
 #434624  av Roye
 
"Endrer man sporvidden med mer 15mm (7,5mm per side) skal dette testes av et uavhengig godkjent testlaboratorie" fikk jeg til svar fra BT om å få godkjent andre felger.
I Sverige er det noen få som tar seg av slike tester ellers er det Dekra og TüV m.fl. i Tyskland.
Link over testlaboratorier jeg fikk fra BT

Men skriv et brev/søknad til BT først før evt mods blir utført, da de visst kan kreve å se bilen før man begynner.
 #434632  av celicat23
 
For år og dag siden snakket jeg med en som viste sin opel calibra med rieger tuning "catona" breddekit, og han fikk beskjed at bilen måtte typegodkjennes på nytt eller noe helt villt for de mente at han hadde bygget om bilen for mye til at det fortsatt var en calibra. Like seriøst stod en nisse hos BT og hevdet ovenfor en kompis at han måtte få papirer på at det åpene luftfilteret sitt ikke bråkte for mye og dokumentere effekten av det. BT - udugelighet satt i system.