TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Boost controller til MR2

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #443198  av diracdeltafunction
 
Kombinert med tredjeparts ECU http://www.ecumaster.com/en/products/en ... ement-unit hva trenger en for å få boost-kontroll i lukket krets? ECU-en støtter boost-kontroll, så jeg antar den kan ta seg av selve styringen. Men en må jo også ha en elektromekanisk innretning som kan fysisk utføre arbeidet, og for å få en lukket krets må en ha dette koblet til en MAP-sensor, etter det jeg forstår?

Jeg mener lukket krets som forklart her: http://en.wikipedia.org/wiki/Boost_cont ... ol_details

Finnes det noen alternativer her? Eventuelt om noen vet om en guide jeg kan lese setter jeg pris på det.
 #443265  av diracdeltafunction
 
donk2k skrev:Last ned bruksanvisning her:
http://www.ecumaster.com/en/download

Tipper du kun trenger en sånn:
http://m.ebay.com/itm/331006948808?nav=SEARCH

Tror ikke du trenger extra mapsensor siden sprutet tar seg av styringa av ventilen.
Takk for svar.

Jeg har et spørsmål til. Det er uklart for meg om en kan fremdeles ha en manuell boost kontroller selv om en har en lukket krets for boost-kontroll respektivt til ECUen.

Altså, kan en fremdeles ha en manuell boost kontroller som en kan justere ladetrykk med, innenfra bilen, selv om en har dette oppsettet? Hvis jeg har forstått dette korrekt så er det ikke noen grunn til at en ikke skal kunne ha det. Forskjellen vil bli fra åpen krets at for et vilkårlig ladetrykk som en slår inn, så vil ECUen forfekte dette ladetrykket med bedre kontroll, pluss at en får noe kortere latens i forhold til å oppnå ladetrykk.

Hvis en ikke kan ha en manuell boost kontroller med dette oppsettet, hvorfor ikke? Hvis noen kunne forklare hvorfor ikke tror jeg at jeg vil lære noe.