TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • TÃ¥kelys montering pÃ¥ corolla e11 OEM style.

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller
 #443324  av SupraJensen
 
Hei, jeg har skaffet meg en 2001 Corolla 3d med 1.4vvti... Denne har har jeg lakket opp og gjort litt små mods med.
Bygget om til G6 front osv.

Men nå trenger jeg litt hjelp.. jeg har kjøpt orginale tåkelys og bryter til min bil. Har plugget dette på plass, men fortsatt mørkt, ikke indikator lys engang.. Har skjekket, og det står en 15amp sikring på plass 28 (FOGlights). Hva mere trenger jeg? Jeg finner ikke flere plasser det kan være tåkelys sikringer eller rele, noen som kan fortelle meg spesifikt hvor den skal være så jeg kan se?

Skal se om jeg får lastet opp noen bilder av doningen når jeg kommer sålangt :)
 #443326  av SupraJensen
 
Kan det være at det er kun relet som mangler? ser at jeg har en ledig rele plass under rattet på venstre a-stolpe. Denne plassen ligger helt oppe i høyre hjørne.

Noen som kan skjekke på sine rollaer med tåkelys? evt noen som vet?
 #443350  av SupraJensen
 
Da har jeg funnet ut hvordan man får lys i lyktene på min Toyota Corolla 2001 med modellbetegnelse: ZZE111L.

Jeg kjøpte originale tåkelys(delenr; 81210-12160 og 81220-12150) og plugget dem på de orginale kontaktene bakom fangeren.
Kjøpte ny lysbryter/blinklysarm slik at jeg får orginal tåkelysbryter (Delenr: 84140-12430).
Sikringen på plass 28 (tåkelys) var på plass (15amp).
Kjøpte orginalt rele til tåkelys, denne står lokarlisert under dashbord på sjofør side, i A-stolpen.
Relet står på øverste plass til høyre i boksen, eneste ledig. (delenr: 90987-02012)

Dermed har jeg lys i mine lamper, og indikatorlyset i instrumentbord funker! MEN dette funker kun på JAPANSKE corollaer/toyotaer (chassinr starter med JT/JP)!!! Engelske corolla/toyotaer er det mye ymse hva som er montert i, noen har ledninger ifra lykter til sikring, men ikke lengre. Andre har ledninger helt til sikring og rele, men ikke til bryter, og andre har rett og slett ingenting...

Men mine lys funker kun når hovedlysene er skrudd på, og ikke parklys. Og jeg vil bruke dem til å kjøre med parklys og tåkelys.
Så må nok fint nøye meg med å lodde om styrestrømmen her, men er vel en smal sak.


Håper dette hjelper flere som er i samme nød som meg, for er ikke noe info på nett om dette...