TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • orginal ecu 3sgte 3gen effekt

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #443454  av runejakobsen
 
Hei. Har vurdert å se litt hvor mye effekt jeg kan ta ut av 3sgte 3gen med org ecu
er smidde stempler i den så bunn delen toler litt. Har tenkt å bruke org turbo med oppjustert trykk.
Og montere større dyser. Men lurer på om noen veit hvor mye en kan dra ut med org ecu ?
 #443456  av donk2k
 
NÃ¥ tar jeg utgangspunkt i at du har en komplett 3.gen motor.

Da Kan du bytte til større dyser og skaffe deg masse problemer (stdhjernen tror forsatt det er de orginale dysene som sitter der og holder de oppe i tilsvarende tid. Dvs at bilen vil til enhver tid få for mye bensin.)


Og ja, smidde stempler tåler en del, men tåler ikke bakgårds-trim hvor det er tilfeldighetne som rår. Kan sikkert fint knuse smidde stempler på 250-300hk om man klusser det bra til.

Mitt tips er som følger:

-Skaff deg bredbånds-lambda.
-Sørg for at alt er i orden med motor osv. (plugger, justere til riktig tenning, bensinfilter osv osv osv)
-Skru opp trykket til det evt begynner å gå magert. (mulig det vil bli for høyt trykk før du får det til å magre ut. Jeg husker ikke grensa, men ct20 har et anbefalt max-trykk en helst ikke skal gå over).
-Dersom du har std intercooler vil det også fort bli relativt varm innsugsluft når du skrur opp trykket en del, så bytt evt intercooler.
-Skal du ha mer futt kan du like så godt begynne å spare til data-sprut og gjøre det skikkelig.

PS. (igjen) Ikke bytt til større dyser hvis du ikke har noe å kontrollere de med..
 #443459  av ArildM
 
Søk opp 3sgte power primer, eller les guiden på ko-racing :-)