TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Mr2 lufte clutch problemer

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #444281  av Trixie
 
Hei har sett mr2en inn på verksted for å skifte girkasse og clutch, nå har de holdt på i 3 dager. Halv dag har de brukt på å prøve å lufte clutchen men de får ikkje no trykk på pedalen. Noen som har noe forslag eg kan komme med til verkstedet.

Har også ett annet spørsmål. Fikk pris på 5500kr på å skifte girkasse og clutch før de begynnte å jobbe på bilen, fikk dette berre oppgitt muntlig. Kan de overstige prisen ? De tok kontakt med meg etter 2 dager men at det tok "litt lenger" tid.

Er denne mr2en de jobber på http://www.autodb.no/bil/view/1307870#img8113669
 #444282  av ArildM
 
skal da ikke være noe stort problem å lufte clutchen? Rart de plages med det.
Verksted i Latvia byttet både utløserlageret og clutchen på min, ble bra da. De plagdes litt med å få løsnet ting, men ikke å lufte clutchen. Ellers er 5500 ingen upris for å få bytta clutchen, man må nesten ned med hele motoren og bærebrua bak for å få til å bytte det, så det er relativt mye jobb.
 #444283  av ArildM
 
Forresten, gratulerer med knallrå MR2 :)
 #444284  av Trixie
 
Nei forstår ikkje kva dei sliter med, skulle lett gjort de selv vist eg hadde hatt lift. Kan jo heller ikkje rygge bilen opp på bukkene eg har siden eg ikkje har clutch :cry:

Takker :)
 #444285  av Audun F
 
Du trenger ikke ha bilen på bukk for å lufte clutchen (selv om det blir en del enklere :mrgreen: ). Da jeg hadde byttet min så måtte jeg suge ut all lufta i systemet med en kompressor (via en sånn Biltema dings), tok 15 min å lufte den - fiks ferdig :)
 #444286  av Trixie
 
Du har vell ikkje link til den kompressoren? sånn at eg kan få kjøpt ein, vist dei ikkje blir ferdige idag
 #444287  av Trixie
 
Audun F skrev:Du trenger ikke ha bilen på bukk for å lufte clutchen (selv om det blir en del enklere :mrgreen: ). Da jeg hadde byttet min så måtte jeg suge ut all lufta i systemet med en kompressor (via en sånn Biltema dings), tok 15 min å lufte den - fiks ferdig :)
Da satt du berre kompressoren på nippelen under bilen via enn slange elle noe?
 #444310  av Nilsen
 
Stemmer det er lettest å koble til ei vakumpumpe og suge det gjennom til clutsjen, jeg brukte en manuell pumpe jeg kjøpte på biltema til under 100 lappen
 #444313  av 3rlend
 
jeg pumpet på bremsa og slapp væske fra calipperen til clutchen og "dyttet" væske gjennom hele systemet :P
 #444326  av Makk
 
Er dem ikke adskilt clutch og bremsereservoarene da?

Uansett, jeg var borte i en 90 talls Toyota nå nylig som var umulig å lufte, årsak? Slaven var rett å slett tett.

Kombinasjon av Aceton, trykkluft å en litt tjukk nål inn igjennom der som lufteskruen på slavesylinderen står så var det full aksjon i systemet igjen :)
 #444334  av ArildM
 
Tror Erlend koblet slange fra luftinga på Caliptern og rett innpå Clutchsylindern for å skape trykk på den? I alle fall slik jeg forsto det :)
 #444578  av 3rlend
 
ArildM skrev:Tror Erlend koblet slange fra luftinga på Caliptern og rett innpå Clutchsylindern for å skape trykk på den? I alle fall slik jeg forsto det :)
Helt rett arild :)