TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Johnny_Bravos SW20

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #444735  av Johnny_Bravo
 
Da starter en aldri så liten prosjekt tråd.


Etter å ha lett en stund etter en rundt 2000 MX-5 1,8 i god stand til en god pris kjøpte for et par uker siden Makk sin MR2 GTi :shock: . Det er nærliggende å tro at dette var et "makkverk" av en bil men det har vist seg at ikke helt stemmer. Understellet ser bra ut, mye som har blitt skiftet. Den har ikke de vanlige ulydene i svinger og over homper! den har nesten ingen rust, kun påbegynnende på dørene og på taket ved t-stolpen. Den er ikke Harry med lakkert dash og bling bling instrumenter (bortsett fra en oljetrykkmåler som ikke fungerer)

Ettersom bilen er 23 år gammel bærer den preg av at den ikke er ny:
Lakken har fler forskjellige farger, den ene felgen mangler et senterdeksel, antennen virker ikke, motoren bruker like mye olje som bensin, Gearkassen skreper i 2 gir, ratt og girkule er utslitt, parklysene lyser omtrent ikke, Speilet på førersiden er løst osv osv.

Nå ble egentlig bilen kjøpt for å brukes som en bruksbil. Jeg kjører en del i jobb og har kjørt nyere BMW 320D de siste åra og er bra lei av å ikke kjenne bakken under bilen, nå var tiden moden for noe mer morsomt. når det er sakt. Etter at jeg kjøpte bilen har jeg vel tilbrakt ca 20 timer på ebay og har en haug av pakker på vei allerede; skinn rundt girstanga, gir kule, ratt, park lys, nye led lamper til instrument panelet +++ Jeg har bestilt time for hellakkering og Tectylering. Jeg har kontaktet http://www.primemr2.com/ og Lennart Andersson ang 4gen gte motor swap og forhørt meg om "Knut" kan gå over hele bilen og gjøre motorbytte. når og om jeg kommer i mål med alt denne er det nesten for ille å bruke den som bruksbil, så kanskje BMWn blir brukt i jobb alikevel :roll:

Jeg har ikke tatt så mange bilder av bilen selv enda men et par ligger vedlagt her, det er ganske tydelig at den har flere forskjellige farger.
Min forige MR2 hadde kurvelys infelt i fangeren, det har ikke denne, er den for gammel?
Noen som har en annen fanger å selge meg billig?
Vedlegg
Capture2.JPG
Capture2.JPG (44.99 kiB) Vist 2818 ganger
Hvem sa at MR2 ikke er familiebil?
Hvem sa at MR2 ikke er familiebil?
Capture.JPG (83.13 kiB) Vist 2818 ganger
 #444737  av ArildM
 
Nice :) blir å følge med fremover her :)
 #444738  av Zepticon
 
Du gikk for frisørbilen altså? :D
 #444739  av Johnny_Bravo
 
Frisørbil? makan til frekkhet! :lol:

første pakken kom i posten i dag.
Vedlegg
10stk LED til instrumentpanelet
10stk LED til instrumentpanelet
Capture3.JPG (194.56 kiB) Vist 2811 ganger
 #444747  av Johnny_Bravo
 
Da fikk jeg svar fra Primeperformance:
Hey Ole,

I wish we could help but we don't ship internationally. We are not setup for it. Sorry. Have a great day.
Thank you,
Justin

Prime Performance Auto LLC
www.primemr2.com
862-258-3346


SÃ¥ da ser det ut til at 4 gen motoren er ute av bildet :cry:
 #444749  av ArildM
 
Gen4 motorer kommer jo fra Japan, så Lennart eller noen andre bør definitivt kunne skaffe den.
Kan også høre med Motorimport.dk kanskje han skaffer :)
 #444751  av Johnny_Bravo
 
ArildM skrev:Gen4 motorer kommer jo fra Japan, så Lennart eller noen andre bør definitivt kunne skaffe den.
Kan også høre med Motorimport.dk kanskje han skaffer :)
Jeg tviler ikke på at jeg kan skaffe en 4gen, men det som er utfordringen i å bestille fra Japan er at denne aldri kom i MR2 men Caldina, og for at den skal passe rett inn i MR2 må man ha visse deler og gjøre små modifikasjoner. Dette gjør Primeperformance allerede og man kan derfor kjøpe en ferdig pakke.

Å kjøpe motor for så å finne ut hva jeg trenger ved prøve å feile metoden er ikke noe jeg har tid eller lyst til ;)
 #444752  av lasse
 
Jeg vil tippe du kommer langt med litt mekaniske skills her, i og med at det er 3s blokk, så passer jo motorfestene fra din motor over, og om det er som 3s fra celica, så må man flytte over braketten til dynamoen.
Original IC vil du sikkert ikke ha allikevel, heller ikke original eksos (får vel kjøpt downpipe til ct15 turboen som er tilpasset mr2 mener jeg? ) og om du ikke bruker gti girkassa, så må du jo skaffe turbokasse med aksler og hub'er.
Eneste greia her i mine øyne er ledningsnett, litt klin om det munner ut på feil sted så du ikke får routet det rett inn i bagasjerommet, og selfølgelig oppkoblingen da, men du finner mest sannsynlig pinout på ecu'en på nett, sikkert litt værre med ledningene fra sikringsboksen.
Er jo ikke værre enn at det er moro å prøve vel?
Ellers kan du kjøpe en 4gen, og bytte mot en 3gen jeg har stående :mrgreen:
 #444753  av Johnny_Bravo
 
lasse skrev:Jeg vil tippe du kommer langt med litt mekaniske skills her, i og med at det er 3s blokk, så passer jo motorfestene fra din motor over, og om det er som 3s fra celica, så må man flytte over braketten til dynamoen.
Original IC vil du sikkert ikke ha allikevel, heller ikke original eksos (får vel kjøpt downpipe til ct15 turboen som er tilpasset mr2 mener jeg? ) og om du ikke bruker gti girkassa, så må du jo skaffe turbokasse med aksler og hub'er.
Eneste greia her i mine øyne er ledningsnett, litt klin om det munner ut på feil sted så du ikke får routet det rett inn i bagasjerommet, og selfølgelig oppkoblingen da, men du finner mest sannsynlig pinout på ecu'en på nett, sikkert litt værre med ledningene fra sikringsboksen.
Er jo ikke værre enn at det er moro å prøve vel?
Ellers kan du kjøpe en 4gen, og bytte mot en 3gen jeg har stående :mrgreen:
For å være ærlig så er jeg helt enig med deg at det ikke er værre enn at det er moro å prøve. Eller.. det var i alle fall det tidligere når jeg hadde stor garasje. nå bor jeg i et hus med enkel garasje og det er null plass å stå rundt bilen. Da er det ikke mye gøy lenger. er det noen i Mosse-området som har plass til meg og bilen min i garasjen så tar jeg gladelig med noen sixpack og godt selskap på noen mekke kvelder.
 #444761  av Inz4ne
 
Vel om ting går etter planen så ahr ejgt garasjehall på ca 180kvm neste år, så da er det sikkert muligheter for å låne litt plass. Er riktignok på andre siden av fjorden så blir jo litt å kjøre pluss båt da, bor i hvittingfoss om det sier deg noe.
 #444770  av Johnny_Bravo
 
Inz4ne skrev:Vel om ting går etter planen så ahr ejgt garasjehall på ca 180kvm neste år, så da er det sikkert muligheter for å låne litt plass. Er riktignok på andre siden av fjorden så blir jo litt å kjøre pluss båt da, bor i hvittingfoss om det sier deg noe.
Det er notert, selv om 1,5 time om jeg går rett på ferga er et stykke, blir ikke mye pils på meg under skruinga da i alle fall :)
 #444826  av 3rlend
 
yupp, gen 4 det der :)
den har cop tenning og sidefeed innsugsmanifold :)
 #444838  av Johnny_Bravo
 
3rlend skrev:yupp, gen 4 det der :)
den har cop tenning og sidefeed innsugsmanifold :)

mulig jeg høres dum ut her men, er det en bra ting?
 #444847  av 3rlend
 
Coil on plug istedenfor fordeler, mNifolden skal være bedre, 550cc dyser orginalt:)