TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Vis meg ditt kaldluft inntak / filter

  • Skryt, prat og kommentarer.
Skryt, prat og kommentarer.
 #438389  av Ronnie
 
Starter en tråd om luftinntak for kaldluft , med bilder av eget ....for de som vil ha løsninger og ideèr . Kjør på med bidrag og bilder :
Vedlegg
GOPR0237_1388774358753_high (1024x768).jpg
GOPR0237_1388774358753_high (1024x768).jpg (421.33 kiB) Vist 6764 ganger
GOPR0239_1388774406997_high (1024x768).jpg
GOPR0239_1388774406997_high (1024x768).jpg (233.49 kiB) Vist 6764 ganger
 #438399  av ArildM
 
IMG_0332.JPG
IMG_0332.JPG (2.48 MiB) Vist 6759 ganger
Enkelt inntak for varmluft :mrgreen:
 #438405  av Ronnie
 
David skrev:viktig med forvarming på vintern så det ikke iser i gassern :)
Poppe av carbon filteret og sette på ett sportsfilter da ;-) No prob ...men har man som jeg en kjøleveske sløyfe gjennom "gasseren" ( blås opp første bilde , inn og ut , armerte slanger til høyre for luftmengde sensor) så ser jeg ikke annet problem enn at kald luft ekspanderer mer enn varm om enn det er no problem da..ecu ordner kaldstarten via sensorer ihvertfall hos meg forhåpentligvis hehe
 #438423  av Ronnie
 
Åssen reagerer dette mht fukt & skit ? Hadde først den løsningen men gikk bort fra den pga omgivelsen der , men jeg hadde på bend så enden gikk forover . Men det blir jo tildels beskyttet av deksler .
 #438425  av Ronnie
 
Ja egentlig når det står sånn uten videre muligens , men volum messig er kald luft "komprimert" . Når man i tilegg har scooo vet jeg at du får bedre ytelse siden jeg har prøvd det på en mini jeg trimmet for 20 år siden . Da hadde jeg en 2 trinns forgasser fra en dodge dart på og lagde scoop på panseret pga plassmangel og for å teste om det var no vits med det . Merket spesiellt i motvind at jeg fikk ekstra trøkk ...så å ta luft utenifra er ikke helt på jordet , men hvordan har alt å si . Stikk ut hodet i 100 kmt og åpn kjeften så har men en liten forsmak , man tvinger luft inn , fattigmanns turbo hehe
 #438427  av EXS
 
Zepticon skrev:

Myth busted :) Cold air intakes gir deg dårligere ytelse ;)

det klippet viser at du mister ytelse så lenge filteret er i motorommet, så et ekte cai oppsett vil man tjene på, spesielt ved hard kjøring hvor motorommet blir mye varmere en motoren i det klippet ble
 #438431  av Ronnie
 
EXS skrev:
Zepticon skrev:

Myth busted :) Cold air intakes gir deg dårligere ytelse ;)

det klippet viser at du mister ytelse så lenge filteret er i motorommet, så et ekte cai oppsett vil man tjene på, spesielt ved hard kjøring hvor motorommet blir mye varmere en motoren i det klippet ble
Mi på Fevig kjører litt hardere enn gjenomsnitte au hehe Har tro på kaldluft jeg da og uansett så er det jo bare å smokke på en tee og ta fra motorommet om man vil , ikke no big deal . Men teori kan man ikle juge seg fra , ta ett glass rett ut fra oppvaskmaskinen som er varmt og snu det på hodet på en glassplate med litt vann på og kjøl det så suger det seg til glasset , ergo er det mer volum pr enhet i kald luft , når det kommer ned i eksplosjonskammeret så varmes luften , blir større volum og resten sier seg selv ...når den i tilegg blir presset inn får men enda mer volum . Så de kan komme med så mye filmer de vil fra en oppvarmet garasje i teeskjorter . Hadde de gjort den testen her hos meg i 1 + c så hadde det blitt ett helt annet resultat , men å ta den på ett sted nær equator med snitt temp på 27+c får man ikke det helt store resultatet . Skal bli morro når jeg skal mappe min bil for da vil jeg og prøve med ei vifte forran scoopet for å registrere med og uten ...luften blir ikke kald da siden det er sikkert en garasje man kan gå i teeskjorte i men får ett innblikk i med og uten scoop da
 #439870  av |plumbo
 
lagde hull i panseret jeg ( sikkert ikke så effektift som og plassere det lenger unna manifoilen men :))
Første panseret :
Bilde

andre panseret

Bilde

Bilde

og plaseringa på filtere :
Bilde
 #444882  av Ronnie
 
Pent og stilig