TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • JDM MR2 Turbo 2Gen

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #445060  av rkarlsen
 
Hei.

Noen som vet hvor mye motor og ECU tåler på JDM MR2 Turbo 2Gen motoren?

Vurderer turbo bytte men vil vite hvor mye ting tåler først.

Evnt om noen har en link??
 #445066  av ArildM
 
Søk opp 3sgte power primer, evt KO racing sin guide.
Eller hør med ATS i usa, de har nettside med mye fint til 3sgte :)
 #445087  av 3rlend
 
rkarlsen skrev:Hei.

Noen som vet hvor mye motor og ECU tåler på JDM MR2 Turbo 2Gen motoren?

Vurderer turbo bytte men vil vite hvor mye ting tåler først.

Evnt om noen har en link??
atsracing kjørte over 350 hjulhk på uåpnet gen 2. da med annen turbo, dyser, e85 og datasprut.
så motoren i seg selv tåler jo det da :P

ecuen er jo programmert til 440 dyser, du kan kjøpe slike ekle tillegsbokser for å maipulere signalet til ecuen. men jeg personlig liker ikke å kødde med slike ting. så et skikkelig datasprut er veien å gå om du skal trimme litt mer.

gen2 har som sagt 440 dyser. power primer sier jo at de har fått en mr2 gen2 til å levere 275hk på hjulene da er alt optimalisert og dysene er makset. da vil man som regel ikke.

jeg bytta dyser til 550 med org hjerne. resultatet er jo at bilen drukner i bensin og bruker sinnsykt mye på mila :)

håper dette hjalp :P
 #445090  av lasse
 
Alt går tomt ca samtidig, kjøp deg en fuelcut defencer og en boost controller (om du ikke allerede har det) og still trykket opp til 1,1bar på original ecu og turbo.
Skal du ha noe mer, er det bare å ta på seg spanderbuksa og oppgradere innmat sammen med dyser, sprut og turbo først som sist.
 #445119  av rkarlsen
 
Takk for svar. :)

FCD er allerede bestillt og på vei.

Boost controller skal kobles opp i vinter da bilen skal pusses ned og lakkeres samt ta alt av rust som jeg får til.

Noen som har hørt om noen som har blendet dumpventilen på innsuget før?
 #445173  av 3rlend
 
fcd er jo rett å slett bare bortkastet på gen2 motoren da map sensorens eneste funksjon er å si fra "oi, her var det litt mye trykk gitt". bare å blende map sensor så fjerner du fuel cut :)
men basert på min historie, så er vel jeg ikke den som tenker safety first :roll: